تسهیل در دسترسی و ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد

تسهیل در دسترسی و ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد به گزارش آثارنیوز، سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از پایان عملیات ایجاد و اصلاح معابر دسترسی به کاروانسرای لاسجرد اطلاع داد.


حسن عربی ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۲ از تسهیل در دسترسی و ساماندهی کاروانسرای شاه عباسی لاسجرد اطلاع داد و اظهار نمود: با هدف توسعه زیرساخت های گردشگری در روستای لاسجرد شهرستان سرخه، عملیات خاک ریزی، زیرسازی، آجرفرش و بندکشی معابر کاروانسرای صفوی لاسجرد انجام شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه اضافه کرد: این عملیات بااعتباری بالغ بر ۴ میلیاردریال از محل زیرساخت گردشگری به منظور تقویت زیرساخت گردشگری در شهرستان سرخه انجام شد.
عربی اظهار داشت: گردشگری یکی از پویاترین بخش های اقتصادی جهان به شمار می آید و توسعه زیرساخت در توسعه گردشگری پایدار نقش اساسی دارد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه ضمن اشاره به موقعیت این کاروانسرای شاه عباسی خاطرنشان کرد: قرارگرفتن این کاروانسرا در راه پرتردد مشهد-سمنان و تهران ظرفیت خوبی برای این بنای پرارزش تاریخی است.
وی یادآوری کرد: کاروانسرای صفوی لاسجرد در فاصله ۱۳ کیلومتری غرب سرخه، در راه مشهد به تهران واقع شده است و به شماره ۱۹۹۵ در لیست آثار ملی به ثبت رسیده است. پلان این کاروانسرا دو ایوانی و از بناهای ساخته شده در زمان شاه عباس صفوی است که در دور تا دور حیاط آن ۲۴ حجره قرار دارد.






منبع:

1402/08/22
08:54:24
5.0 / 5
215
تگهای خبر: بنا , تاریخ , روستا , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری