برگزاری تور گردشگری دوچرخه سواری در سرخه

برگزاری تور گردشگری دوچرخه سواری در سرخه به گزارش آثارنیوز، سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از برگزاری تور گردشگری دوچرخه سواری در سرخه اطلاع داد.


حسن عربی 30 مهرماه 1402 بااعلام این خبر اظهار نمود: برای ارتقای سلامت در جامعه و ترویج فرهنگ گردشگری در این شهرستان، تور دوچرخه سواری با حضور بیشتر از 35 نفر از شهروندان در روز پنجشنبه 27 مهرماه 1402 در شهرستان سرخه برگزار شد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه اضافه کرد: این تور از استادیوم تختی شهر سرخه شروع و تا روستای هدف گردشگری بیابانک و روستای صوفی آباد ادامه داشته است.
عربی اظهار داشت: تور گردشگری دوچرخه سواری سرخه باهدف معرفی جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان و با مشارکت اداره میراث فرهنگی و اداره ورزش و جوانان شهرستان سرخه برگزارشده است.
وی یادآوری کرد: سرخه مرکز شهرستان سرخه در استان سمنان و در ۱۷۰ کیلومتری شرق تهران قرار دارد.
همینطور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان از حضور یک شرکت فعال صنایع دستی دامغان در دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در استان آذربایجان شرقی اطلاع داد.
مجتبی اکبرپور با اشاره به اینکه دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران هم زمان با دومین نمایشگاه بین المللی گردشگری تبریز از 26 تا 29 مهرماه سالجاری در چارچوب ۲۲۰ غرفه صنایع دستی با حضور تمام استانهای کشور برگزارشده است، اظهار داشت: با حمایت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان، شرکت گوهرتراشان پارسیان دامغان در دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی در شهر تبریز حضور یافت.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اضافه کرد: شرکت گوهرتراشان پارسیان دامغان، نخستین شرکت تخصصی گوهرتراشی در استان سمنان است که حضور آن در دهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی ایران در تبریز دستاوردهای گوناگونی ازجمله معرفی استان سمنان بعنوان استانی توانمند و با ظرفیتهای بالا در حوزه صنایع دستی را به همراه داشته است
اکبرپور بابیان این که این شرکت نخستین و تنها مجری برگزاری دوره های تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی در دبیرستان های استان سمنان است و با تلاش تعدادی از جوانان و حمایت مسؤلان شهرستان در مردادماه ۱۳۹۴ در شهرستان دامغان آغاز به فعالیت نموده است، اظهار نمود: ساخت و تولید ابزارآلات و دستگاههای گوهرتراشی، برگزاری دوره های آموزشی مقدماتی و پیشرفته گوهرتراشی جهت افراد علاقه مند و جویای کار، راه اندازی کارگاه های خانگی و تولیدی گوهرتراشی و تأمین اشتغال جهت افراد نیازمند و حائز شرایط گزیده ای از خدمات این شرکت است.
وی ادامه داد: تابحال بیشتر از هزاران نفر از هنرجویان کار و دانش در شهرستان و استان توسط شرکت گوهرتراشان پارسیان دامغان آموزش دیده اند و این شرکت با خرید محصولات کارآموزان ضمن پشتیبانی از آنها، اشتغال پایدار بوجود آورده است.




منبع:

1402/08/01
07:54:43
5.0 / 5
296
تگهای خبر: آموزش , تاریخ , جاذبه های تاریخی , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری