صبح امروز ۲۵ آبان؛

ناصر تکمیل همایون درگذشت

ناصر تکمیل همایون درگذشت آثارنیوز: ناصر تکمیل همایون مورخ، پژوهشگر تاریخ و جامعه شناس بامداد امروز چهارشنبه 25 آبان از دنیا رفت.



به گزارش خبرگزارش مهر، ناصر تکمیل همایون، مورخ و پژوهشگر تاریخ و جامعه شناسی، تهران پژوه و از چهره های ملی، امروز صبح، چهارشنبه ۲۵ آبان بعد از مدتی بیماری، در بیمارستان طالقانی تهران از دنیا رفت.
تکمیل همایون زاده ۲۵ آبان ۱۳۱۵ در قزوین بود، در سالهای پر فراز و نشیب زندگی، علاوه بر گرفتن مدرک دکتری تاریخ و جامعه شناسی در فرانسه، همیشه به عنوان یک کنش گر ملی و مدنی ابتدا در فرانسه و سپس در تهران کارهای سیاسی خودرا پی گرفت. وی از دهه ۷۰ به عنوان استاد تاریخ در پژوهشگاه علوم انسانی مشغول به کار شد و در نهایت با استاد تمامی بازنشسته شد.
در مراسم بزرگداشت وی که به مناسبت ۸۰ سالگی ایشان برگزار شد، ده ها چهره دانشگاهی، ملی و مذهبی از کوشش های علمی، فرهنگی و مدنی از او تقدیر کردند. وی در ماه های اخیر که بیماری اش شدت یافته بود اصرار داشت که در ایران باشد تا در وطن جان دهد و در خاک وطن آرام گیرد. وی بنا به وصیت خودش در قزوین و در کنار مادرش به خاک سپرده می شود.
انتشارات نگارستان اندیشه که افتخار نشر آخرین آثار ایشان را داشته این واقعه را به خانواده، همه دوستان، علاقه مندان، شاگردان ایشان تسلیت می گوید. مراسم وداع با وی در تهران ساعت ۱۰ بامداد فردا پنجشنبه ۲۶ آبان در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی واقع در اتوبان کردستان برگزار می گردد و پیکر ناصر تکمیل همایون بامداد جمعه از عالی قاپو در قزوین تشییع خواهد شد.

1401/08/28
10:42:54
5.0 / 5
417
تگهای خبر: اندیشه , بنا , تاریخ , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری