رالی خزر تا خلیج فارس با حضور ۱۰ کشور

رالی خزر تا خلیج فارس با حضور ۱۰ کشور به گزارش آثارنیوز، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی ایران از برگزاری رالی بین المللی گردشگری «خزر تا خلیج فارس» در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، همزمان با روز ملی خلیج فارس اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، این رالی گردشگری با حضور خودرو های دودیفرانسیل و موتورسیکلت های مسافرتی بالای ۲۵۰ سی سی از ۱۰ کشور اروپایی و آسیایی به مدت یک هفته برگزار می شود.
اتومبیل های شرکت کننده در این رویداد بین المللی با هماهنگی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی از مرزهای مختلف وارد ایران خواهند شد و بعد از گردهمایی در حاشیه دریای خزر، این رالی را به سمت آب های خلیج فارس ادامه می دهند.
استانهای گیلان، قزوین، تهران، اصفهان، فارس و هرمزگان در راه عبور شرکت کنندگان این رالی قرار دارد و همزمان، از اماکن تاریخی، فرهنگی و گردشگری شهرها و جاذبه های طبیعی شهرها و مناطق مختلف این استان ها بازدید خواهند شد تا شرکت کنندگان خارجی بعد از آشنایی با طبیعت و تمدن کهن ایران، سفیرانِ «ایران امن؛ با شکوه و زیبا» در کشورهای مبدأ خود باشند.
مراسم اختتامیه این رالی گردشگری، همزمان با روز ملی خلیج فارس در جزیره کیش و در کنار سواحل خلیج فارس با معرفی نفرات برگزیده که با رعایت اصول صحیح رانندگی، احترام به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، شیوه نقشه خوانی صحیح و مهارت مسیریابی، کمترین امتیاز منفی را به ثبت رسانده اند، برگزار می شود.
معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و فرهنگی در کریدور حمل و نقل شمال به جنوب، ترویج فرهنگ رانندگی ایمن در جهت کاهش تصادفات جاده ای، توسعه فعالیتهای اتومبیلرانی در سطح کشور، توسعه سفرهای مسؤولانه و همینطور گرامیداشت روز ملی خلیج فارس از مهم ترین اهداف برگزاری این رالی بین المللی گردشگری خواهد بود.
اطلاعات بیشتر در رابطه با این رالی گردشگری را از پایگاه اطلاع رسانی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نشانی www.taci.ir و همینطور وبسایت اختصاصی دبیرخانه رالی گردشگری خزر تا خلیج فارس به نشانی www.Khazartakhalijfars.com میتوان دریافت کرد.




منبع:

1401/06/05
21:44:14
5.0 / 5
516
تگهای خبر: تاریخ , تمدن , خودرو , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری