در دیدار مسؤولان حج با آیت الله ری شهری مطرح شد

انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم

انتظاراتی برای سفر عراق در ماه محرم آثارنیوز: در آستانه فرارسیدن ماه محرم، مسؤولان سازمان حج و زیارت در انتظارند سفرهای زیارتی به عتبات، هرچند ˮمحدودˮ از سر گرفته شود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حج، در دیدار نماینده ولی فقیه در امور حج و رئیس سازمان حج و زیارت با آیت الله محمدی ری شهری گفته شد: باتوجه به فرارسیدن ماه محرم و مذاکرات صورت گرفته با طرف عراقی، سفرهای زیارتی به عتبات عالیات بصورت محدود در آینده از سر گرفته می شود.
ری شهری که اکنون تولیت آستان عبدالعظیم حسنی (ع) را به عهده دارد و نماینده اسبق ولی فقیه در امور حج و زیارت بود، بر لزوم راه اندازی سفرهای زیارتی اصرار کرد و این سفرها را در پرکردن خلاءهای فرهنگی در جامعه مؤثر دانست.
علیرضا رشیدیان ـ رئیس سازمان حج و زیارت ـ قبل تر از موافقت وزارت بهداشت در نامه ای هفت ماده ای با اعزام هوایی زوار به عتبات عالیات آگاهی داده بود. این سازمان با اعزام نماینده ای به عراق اهتمام داشت سفرهای زیارتی را به مناسبت روز عرفه برقرار کند، اما بگفته رئیس سازمان حج، باتوجه به تعطیلات عید قربان در عراق، قرار شد مذاکرات مربوط به اعزام زوار ایرانی بعد از اختتام این تعطیلات ادامه پیدا کند.
سازمان حج و زیارت با اشاره به سفرهای بدون مجوز که در حال حاضر بدون محدودیت و نظارت به عراق انجام می شود، مدعی است با اعزام های سازمان یافته می توان این سفرها را با رعایت پروتکلهای بهداشتی، بهتر مدیریت کرد.
عراق هنوز برنامه زیارتی ماه محرم را اعلام نکرده است. این کشور سال قبل تدابیر سختگیرانه ای را در ماه محرم به اجرا گذاشته بود. دیوان وقف شیعی عراق نیز اعلام نموده تا کنون دستورالعملی برای برگزاری مراسم ماه محرم صادر نشده است و منتظر تصمیم کمیته عالی سلامت و بهداشت عراق هستند.




منبع:

1400/05/17
16:11:38
5.0 / 5
660
تگهای خبر: راه اندازی , سفر , فرهنگ , مجوز
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری