مدال های اسطوره كشتی فرنگی جهان به موزه رشت اهدا شد

مدال های اسطوره كشتی فرنگی جهان به موزه رشت اهدا شد آثارنیوز: رشت - مدال های اسطوره كشتی فرنگی ایران و جهان مرحوم حسین نیك نژاد توسط همسر او به موزه رشت اهدا شد.


گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان به ایرنا حاكیست؛ رضا علیزاده مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ضمن اعلام این خبر اضافه كرد: مرحوم حسین نیك نژاد در رشته كشتی فرنگی مدال های رنگارنگی برای كشورمان به ارمغان آورد و در سطح مسابقات بین المللی حاضر نشدن وی در برابر حریفی از رژیم صهیونیستی، نشان از اعتقاد و ارادت او به آرمان های مقدس جمهوری اسلامی و كشورمان داشت.
علیزاده افزود: نام مرحوم نیك نژاد همواره اسطوره خواهد ماند و حركت اهدای مدال های وی از جانب خانواده اش، نام او را در ذهن ها جاودانه خواهد نمود.
وی با اشاره به اهدای مدال های بعضی از ورزشكاران به موزه اظهار داشت: پهلوان فردین معصومی و پهلوان روشن دل عسگری با اهدای مدال های خود به گنجینه رشت به شكلی فرهنگ پهلوانی را برای نسل آینده به ارمغان گذاشتند.
علیزاده از نام آوران حوزه های مختلف خواست فرهنگ اهدا در زمینه موفقیت های انسانی را در جامعه نهادینه كنند.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اظهار داشت: بعد از ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)مراسم ویژه ای برای پهلوان نام آور مرحوم نیك نژاد خواهیم داشت تا شأنیت و جایگاه این پهلوانان حفظ شود.
مرحوم حسین نیك نژاد پیشكسوت گیلانی متولد 1328 بود و علاوه بر كسب عنوان قهرمانی كشور، عنوان نایب قهرمانی مسابقات كشتی فرنگی ارتش های جهان را در كارنامه ورزشی خود داشت.
وی سال قبل در رقابت های كشتی فرنگی قهرمانی پیشكسوتان كشور كه در تبریز جریان داشت، هنگام مبارزه با حریفش، دچار ایست قلبی شد و جان به جان آفرین تسلیم كرد.
همچنین این كشتی گیر پیشكسوت استان گیلان، سابقه پوشیدن دوبنده تیم ملی كشتی فرنگی ایران را هم در كارنامه ورزشی خود داشت و كشتی گیران بسیاری را در استان پرورش داد.
1881/2007


1397/06/29
12:01:57
5.0 / 5
5256
تگهای خبر: صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری , گنج
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری