16 طرح گردشگری در استان اردبیل در دست اجر است

16 طرح گردشگری در استان اردبیل در دست اجر است آثارنیوز: اردبیل-ایرنا- معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: از مجموع طرح های سرمایه گذاری كه موافقت اصولی برای آنها صادر گردیده است 16 طرح گردشگری با پیشرفت 30 درصد در استان در حال اجراست.


عسگر سنگی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه كرد: حمایت از سرمایه گذاران طرح های گردشگری با پرداخت تسهیلات یارانه دار و با نرخ سود پائین دردستور كار است و تابحال 6 مورد از این سرمایه گذاران موفق به دریافت تسهیلات كم بهره شدند.
وی با اشاره به اینكه استان اردبیل مستعد فعالیت های گردشگری می باشد، بیان كرد: توسعه گردشگری در شهرهای مستعدی همچون اردبیل، سرعین، مشگین شهر و خلخال دنبال می گردد و در سایر شهرستان ها ی دارای جاذبه های تاریخی و دیدنی شناساندن ظرفیت های موجود برای سرمایه گذاران مد نظر است.
وی استان اردبیل را یكی از استان های گردش پذیر در كشور دانست و اظهار داشت: باید در چند سال آینده سبك و سیاق گردشگری را از شكل سنتی به سمت توسعه ای هتل، رستوران و سایر تاسیسات مدرن به پیش برد تا گردشگری از اسكان موقت و محدود به سمت گردشگری فراگیر در مناطق مختلف استان تبدیل شود.
معاون سرمایه گذاری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان كرد: در سال آینده فرصت های سرمایه گذاری در قالب همایشی در 10 شهرستان استان اردبیل معرفی می گردد و این اداره كل اداره كل مصمم است برپایه مزیت های تعریف شده اولویت های گردشگری را در همه شهرستان ها مشخص نماید.
تاكنون از 37 منطقه نمونه گردشگری استان اردبیل در هفت منطقه نمونه گردشگری شورابیل اردبیل، برجلو و سقزچی نیر، خیاو تا گردولی مشگین شهر، فندقلو نمین، طبیعت سبز پارس سرعین و سد گیلارلو گرمی برای سرمایه گذاری كلان مجوز داده شده است
خبرنگار: یعقوب شاددل** خبرنگار: سیفعلی موسی زاده
7110/6016


1396/10/05
19:07:48
5.0 / 5
4792
تگهای خبر: فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری