ساخت هتل در کدام شهر ممنوع شد؟

ساخت هتل در کدام شهر ممنوع شد؟ آثارنیوز: گردشگری بیش از اندازه در خیلی از نقاط جهان به یک چالش تبدیل و باعث شده است مردم محلی با اثرات منفی گردشگری انبوه دست و پنجه نرم کنند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از تراولر، پدیده اُورتوریسم (حضور بیش از اندازه گردشگران) علاوه بر ایحاد شرایط نامناسب برای مردم محلی موجب آلودگی و لطمه به مقاصد و محلهای دیدنی شده و چندین کشور و شهر درحال اجرای تدابیری مقابل این مساله هستند.
تازه ترین شهری که برای گردشگری پایدار قدم بر می دارد، «سن سباستین» اسپانیاست که می خواهد ساخت هتل های جدید و اقامتگاهای مسافران را ممنوع کند. این مقررات برای ترویج استراتژی گردشگری پایدارتر از اوایل سال آینده اجرائی می شود.
سن سباستین که در سال ۲۰۱۶ به عنوان پایتخت فرهنگی اروپا تعیین شد و توسط بیش از ۱۰۰ راهنمای سفر و رسانه در سرتاسر جهان برای سفر پیشنهاد شده است، به خاطر فرهنگ باستانی باسک، زیبایی خلیج لاوکونچا و غذاهای نوآورانه که آنرا در سرتاسر جهان مشهور کرده است، شناخته می شود و حالا توسط گردشگران به مرز اشباع رسیده است.
بخش قدیمی این شهر، منطقه ای است که بیشترین لطمه را از نظر گردشگری می بیند و شورای شهر سن سباستین آنرا «منطقه گردشگری اشباع شده» می نامد. مردم محلی در سال ۲۰۱۸ به توریسم بیش از اندازه در این شهر اعتراض کردند و ادعا داشتند که آنها را مجبور به ترک خانه هایشان و زندگی در روستاهای اطراف کرده است.
«انکو گویا»، شهردار سن سباستین، درباره ی این تصمیم اظهار نظر کرده و گفته است که مناطق خاصی از شهر به عنوان «اشباع شده» طبقه بندی می شوند. با توجه به این واقعیت که هم اکنون اقامتگاه های فراوانی برای گردشگران وجود دارد، دیگر اجازه ساخت هتل و اقامتگاه جدید صادر نخواهد شد.
حجم بالای گردشگران در این شهر نتایج منفی مانند کاهش کیفیت غذاهای محلی و فرهنگ را بهمراه داشته است.
افزون بر این، شهر ایتالیایی ونیز اولین شهری بود که به سبب اتخاذ ابتکارات بسیاری برای حفظ اکوسیستم ظریف و معماری میراث خیره کننده خود خبرساز شد. به عنوان مثال، ورود کشتی های تفریحی به تالاب ونیز منع شد و دیوارهای دریایی برای جلوگیری از جزر و مدهای قوی ساخته شد. این ممنوعیت در حالی به وجود آمد که یونسکو هشدار داد در صورت ادامه شرایط فعلی، این شهر را در لیست میراث در خطر قرار خواهد داد.
ونیز همین طور طرحی برای دریافت ورودیه از گردشگران داشت که فعلا از آن عقب نشینی کرده است. آمستردام در هلند نیز دیگر شهری است که با تبعات منفی حضور بیش از اندازه گردشگران روبه روست.




منبع:

1402/08/18
12:44:11
5.0 / 5
257
تگهای خبر: اقامت , باستانی , روستا , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری