روحانی:

حفظ نشاط جامعه در گروی توجه به ورزش و گردشگریست

حفظ نشاط جامعه در گروی توجه به ورزش و گردشگریست رئیس جمهوری اظهار داشت: برای حفظ شادابی و نشاط و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این مساله كمك می نماید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی طی سخنانی در مراسم بهره برداری از طرح های ملی حوزه گردشگری و ورزش که به صورت ویدئویی برگزار شد، با اعلان اینکه امروز در بیست وپنجمین هفته افتتاح طرح های ملی قرار داریم، اظهار نمود: باید شرایطی فراهم نماییم که آثار باستانی و فرهنگی و اسلامی ما بیش از گذشته برای دیدار مردم آماده شود تا جهانیان ببینند که این ملت بیش از هفت هزار سال تاریخ تمدن دارد.
وی اضافه کرد: خوشحالیم که در این هفت سال کارهای بزرگی برای بازگرداندن اشیای تاریخی -که موفقیت بزرگ حقوقی ما در عرصه بین الملل بود - و آماده کردن فضای کشور برای حضور گردشگران و نیز ثبت آثار تاریخی صورت گرفت که در زمینه جذب توریست هم از چهار میلیون به هشت میلیون رسیدیم.
وی اضافه کرد: در شرایط شیوع ویروس کرونا البته حضور توریستهای خارجی کمتر شده اما در عین حال این مسئله گذراست و در سال های آینده شاهد توسعه گردشگری در کشور خواهیم بود.
روحانی با اشاره به اینکه توجه به ورزش از اهداف مهم ماست، افزود: هم مسئله ورزش حرفه ای برای ما مهمست که ساخت هتل های ورزشی، ورزشگاه ها و سالن ها و امکان انجام ورزش را انجام می دهیم و هم اساسأ توجه به سلامت مردم دراین زمینه برای ما مهم می باشد. ضمن اینکه دراین زمینه موضوع حضور ورزشی زنان ما نیز از اهمیت ویژه ای برخوردارست. ما شاهدیم که زنان مان در ورزش افتخارآفرینند و این چیزی است که اسلام هم برای زنان دیده است و این امکان را فراهم ساخته.
رییس جمهوری اظهار داشت: در عرصه های مختلف زنان همانند مردان حضور دارند و در عرصه ورزش هم آنان با حفظ حجاب و عفت خود حاضر می شوند و افتخارآفرینی می کنند. در سایر حوزه ها هم همچون مسائل سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور موثر دارند.
وی در آخر اظهار داشت: از طرح هایی که امروز افتتاح شد، بسیار خوشحالم و این نکته را هم در آخر باید یاد شده قرار دهیم که برای حفظ شادابی و نشاط و سلامت در جامعه هم توجه به امر ورزش اهمیت دارد و هم رونق یافتن گردشگری به این مساله کمک می نماید.



1399/07/04
13:12:10
5.0 / 5
1868
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخ , تمدن
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری