یك مسئول:

درصد اشغال هتل های استان مركزی در نوروز نود و نه صفر است

درصد اشغال هتل های استان مركزی در نوروز نود و نه صفر است به گزارش آثارنیوز مركزی مدیر كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی اظهار داشت: در روزهای نوروز امسال درصد اشغال هتل های استان مركزی صفر بوده و هیچ مسافری در هتل های استان اقامت نداشته است.


بر طبق اعلام روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی استان علیرضا ایزدی اضافه كرد: در ایام اخیر ۱۸ هتل و ۷ مهمانپذیر استان پذیرای مسافر نبوده اند.
وی اظهار داشت: بر طبق مصوبه ستاد مقابله با كرونا، كلیه مراكز اقامتی از قبیل خانه مسافرها، مهمانپذیر ها، مهمانسرای ادارات دولتی و خوابگاه های ادارات سطح شهرستان از شروع شیوع بیماری كرونا تعطیل بوده و هیچگونه فعالیتی نداشته اند.
ایزدی اظهار داشت: سفره خانه های سنتی و واحدهای پذیرایی بین راهی شهرستان نیز تا اطلاع ثانوی تعطیل بوده و هیچ گونه خدماتی ارائه نمی دهد.
او اضافه كرد: برمبنای تصمیم ستاد مقابله با كرونا كلیه موزه ها و جاذبه های گردشگری نیز در این ایام تعطیل هستند.
مدیر كل میراث فرهنگی استان مركزی اظهار نمود: بمنظور كنترل و نظارت بیشتر در این ایام، واحد نظارت اداره كل به صورت مستمر و روزانه از تاسیسات گردشگری تابعه خود بازدید می كند.
ایزدی با اعلان اینكه این اماكن تحت نظارت كامل هستند و طی بازدیدهای انجام شده بیشتر آنها خالی بودند اظهار داشت: شماره تلفن تماس ۳۳۱۲۱۹۰۶ نیز پیش بینی شده تا مردم موارد تخلف خانه مسافرها را گزارش دهند و برمبنای تماسهای برقرار شده گشت میراث فرهنگی به آدرس اعلام شده اعزام می شود.
او با اعلان اینكه تأسیسات گردشگری استان مركزی همكاری بسیار مطلوبی در قطع زنجیره انتقال ویروس كرونا داشته اند، اشاره كرد: خوشبختانه تا این لحظه گزارشی از تخلف در مراكز تحت نظارت اداره كل استان دریافت نشده است.
مدیركل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مركزی با تاكید بر اینكه تعطیلی مراكز اقامتی نباید به فرصتی برای اجاره منازل شخصی از جانب افراد سودجو به مسافران تبدیل گردد، اضافه كرد: از عموم هم استانی ها درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را بوسیله شماره تلفن های ۰۸۶۳۳۱۲۱۹۰۶ و ۰۹۶۲۹ گزارش دهند.
او با اشاره به كاهش بسیار زیاد سفرها در نوروز امسال، اشاره كرد: قاعدتا سفر در فرهنگ ایرانیان از دیرباز بوده و هست امیدواریم با غلبه بر این ویروس منحوس و برنامه ریزی مناسب باردیگر شاهد رونق وشكوفایی صنعت گردشگری ایران باشیم.




منبع:

1399/01/07
22:22:23
5.0 / 5
3083
تگهای خبر: اقامت , بنا , خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری