بررسی صلاحیت وزیر گردشگری

مونسان: تعامل مجلس و دولت راهگشاست، صنعت توریسم می تواند مشكل اشتغال را حل كند

مونسان: تعامل مجلس و دولت راهگشاست، صنعت توریسم می تواند مشكل اشتغال را حل كند به گزارش آثارنیوز وزیر پیشنهادی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با تاكید بر این كه تعامل مجلس و دولت بسیار راه گشا است اظهار داشت: صنعت توریسم با اندك سرمایه گذاری می تواند خیلی از مشكلات اشتغال را در كشور حل كند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، علی اصغر مونسان در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در دفاع از برنامه های خود برای وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی ضمن قدردانی از نمایندگان برای ارتقای سازمان به وزارتخانه اظهار داشت: تعامل مجلس و دولت بسیار راه گشا است. این مورد را سرلوحه كار خود قرار خواهم داد.
وی با بیان این كه وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نقش موثری در اقتصاد و فرهنگ كشور دارد اظهار داشت: این وزارتخانه می تواند نقش مهمی در افزایش تولید ملی و اشتغال برای امروز و آینده فرزندانمان داشته باشد. در آینده ای نه چندان دور نرم افزارها صنایع را كنار می زنند و خیلی از دارایی ها به نرم افزار تبدیل می شوند. امروز یكی از بزرگترین شركت های سازنده هواپیما در دنیا بزرگترین شركت دارنده هتل است كه حتی یك هتل به نام خود ندارد.
مونسان با اشاره به نصب نرم افزارها در آینده دنیا اظهار داشت: در سال ۱۹۵۴ میلادی بیشتر از ۳۵ میلیون توریست در دنیا وجود داشت كه امروز این میزان به یك میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر رسیده است. پیشبینی می شود تا ۱۰۰ سال آینده به ۴/۷ میلیارد توریست برسد.
وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به برنامه هایش اظهار داشت: توریست جایگاه اقتصادی ویژه ای دارد به ازای ۵۰ میلیون تومان سرمایه گذاری یك شغل در عرصه ی گردشگری ایجاد می شود كه این مورد در عرصه ی صنعت ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه گذاری نیاز دارد. با عنایت به این كه یكی از موضوعات مهم امروز كشور ایجاد اشتغال است صنعت توریسم می تواند با اندك سرمایه ای خیلی از مشكلات اشتغال را حل كند.
مونسان با اشاره به اینكه صنایع دستی هم دارای ابعاد اقتصادی می باشد اظهار داشت: ایران دارای بیشتر از ۶۰۰ موزه فعال و ظرفیت های طبیعی و تنوع آب و هوایی است كه جزء ۱۰ كشور دارای ظرفیت گردشگری به حساب می آید. ما علیرغم مشكلات موجود بر سر راه گردشگران به واسطه تحریم ها همچون كاهش پروازهای مستقیم و تراكم ارزی با اقداماتی همچون لغو روادید با كشورهای هدف میزان توریست را افزایش دادیم كه نمونه آن افزایش گردشگران عمانی پس از لغو روادید بوده است. به تازگی با چین هم لغو روادید داشتیم. هدف گذاری ما در مرحله اول ورود یك میلیون گردشگران چینی و بعد رساندن آن به ۲ میلیون توریست چینی است.
وی با اشاره به اینكه صنایع دستی توانسته از طیق توریستهای خارجی ۶۰۰ میلیون دلار به اقتصاد كشور كمك نماید اظهار داشت: ما در حوزه میراث فرهنگی هم در ایجاد اشتغال كمك كردیم. نمونه آن انجام بیشتر از ۴۰۰۰ پروژه مرمت در دو سال قبل است.
مونسان ثبت ۵ اثر لیست جهانی با رویكرد زنجیره ای را از دیگر اقدامات خود در دو سال قبل در سازمان میراث فرهنگی عنوان و اظهار نمود: ما نمایشگاه های مشتركی با كشورهای دنیا برگزار كردیم نمونه آن در نوروز ۹۷ نمایشگاه مشترك با موزه لوور در تهران بود. نمایشگاه ایران در هلند برگزار گردید و الان در حال اجرا در كشور اسپانیا است.
او در آخر گفت، تلاش می كند با حركت جهادی برنامه های اعلام شده اش را اجرایی كند.



1398/06/12
14:34:27
5.0 / 5
4257
تگهای خبر: پرواز , توریست , شركت , صنایع دستی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری