فرماندار بیله سوار:

جشنواره شتر دو كوهانه آذرماه در بیله سوار برگزار می گردد

جشنواره شتر دو كوهانه آذرماه در بیله سوار برگزار می گردد آثارنیوز: اردبیل - فرماندار بیله سوار اظهار داشت: اولین جشنواره شتر دو كوهانه كشور نهم آذرماه امسال در این شهرستان برگزار می گردد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، حسن قبادی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره اضافه كرد: برپایی غرفه های محصولات لبنی، صنایع دستی عشایر و ظرفیت های مناطق روستایی شهرستان، نصب آلاچیق و نمایش زندگی عشایری، برگزاری كارگاه علمی، آموزشی و پژوهشی، فروش گوشت، لبنیات و محصولات و صنایع دستی مربوط به شتر، پخت غذاهای محلی، پخت و عرضه انواع نان و فطیر محلی، بسته بندی و عرضه داروهای گیاهی و انواع دم نوش ها، اجرا و نمایش بازی های بومی و محلی، اجرای نمایشی و آموزش تیراندازی با كمان سنتی و لباس محلی، ایستگاه نقاشی و كاردستی و شتر سواری همچون برنامه های جشنواره شتر دو كوهانه می باشد.
او همین طور با اشاره به نگهداری 25 نفر شتر در مركز پرورش شتر دوكوهانه جعفرآباد، اظهار داشت: تعداد شترهای دوكوهانه و یك كوهانه دربیله سوار 53 نفر بوده و این شهرستان كانون شتر این گونه جانوری در كشور است.
قبادی با اشاره به اینكه گردشگری روستایی و عشایری یكی از مولفه های توسعه منطقه بوده و می تواند در آشنایی با تاریخ و فرهنگ بومی شهرستان و جذب توریستهای داخلی و خارجی نقش مهمی ایفا كند گفت: حضور و فعالیت روستاییان و عشایر در بخش گردشگری گامی در امتداد احداث اشتغال پایدار و توسعه شهرستان خواهد بود.
وی بیان كرد: برمبنای سیاست های كلی اعلامی از طرف استاندار اردبیل كه صنعت گردشگری را محور توسعه استان اردبیل قرار داده، تلاش میگردد تا بر طبق ظرفیت های شهرستانی بیله سوار نسبت به تعریف رویدادهای گردشگری همچون برگزاری جشنواره های مختلف اقدام گردد.
نوبخت اژدری، معاون بهبود تولیدات دام جهاد كشاورزی باز در این جلسه اظهار داشت: الان 190 نفر شتر در استان اردبیل وجود دارد كه 32 شتر تك كوهانه و بقیه شترهای دوكوهانه هستند.
وی اضافه كرد: از این لحاظ استان اردبیل مهد پرورش و زیستگاه شتر دوكوهانه در كشور بوده و تنها تعداد اندكی از این شترها در دیگر مناطق كشور وجود دارد.
ایران از نظر داشتن تعداد شتر در رتبه هشتم آسیا و 20 جهان قرار دارد، تعداد شترهای موجود در جهان 154 هزار نفر تخمین زده میگردد.
6016/3006


1397/08/24
22:01:58
5.0 / 5
4647
تگهای خبر: آموزش , بنا , تاریخ , توریست
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری