در نشست معاون گردشگری با هیات روس مطرح شد؛

پیگیری لغو روادید ایران و روسیه از طرف دو کشور

پیگیری لغو روادید ایران و روسیه از طرف دو کشور به گزارش آثارنیوز معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در دیدار با هیاتی از کشور روسیه بر پیگیری دو کشور درباب لغو ویزای گروهی اصرار کرد و اظهار داشت: درخواست عملیاتی شدن لغو روادید را پیگیری می نماییم.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نشست معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با برخی از مسؤلان روسیه با هدف توسعه و رونق گردشگری برگزار گردید. علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور به همراه برخی از مدیران و کارشناسان این معاونت در دیدار با یوگنی کوزلوف معاون اول دفتر شهردار و رئیس کمیته گردشگری مسکو، مسلم بایتازیف (وزیر گردشگری جمهوری چچن)، تاتیانا شارشاویستکایا (معاون رئیس کمیته گردشگری مسکو)، اورهان رضایف (رئیس پروژه های کمیته گردشگری مسکو)، سرگئی باراتف (معاون روابط بین الملل دپارتمان اقتصاد خارجی و روابط بین الملل مسکو) و نیکیتنکو پتر وابسته فرهنگی، دبیر سوم سفارت روسیه در ایران درباره مهم ترین موضوعات در رابطه با حوزه گردشگری ایران و روسیه گفتگو کردند. تشریح وضع موجود گردشگری دو کشور و چشم انداز همکاریهای مشترک، لزوم افزایش ورود گردشگران به هر دو کشور، تاکید بر اجرایی کردن سند برنامه اقدام مشترک، لغو روادید گروهی گردشگران دو کشور، اهمیت تنوع ظرفیت های گردشگری در ایران همچون جاذبه های فراوان تاریخی، سیاحتی، سلامت و… از مهم ترین موضوع هایی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
همچنین اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هماهنگی بین بخش خصوصی گردشگری ایران، مسکو و چچن برای برگزاری نشست مجازی بی تو بی، برگزاری هفته های فرهنگی بین شهرهای ایران و شهرهای روسیه و چچن، اعلام آمادگی دو کشور برای همکاری در مورد تشریک تجربیات گردشگری در مورد جاذبه های گردشگری به صورت دیجیتال، پلت فرم و…، اعلام آمادگی در مورد برگزاری تورهای آشناسازی از شهرهای اصفهان، کاشان، شیراز و…، امضای تفاهمنامه های گردشگری و فرهنگی مشترک، دعوت برای حضور در نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران در بهمن ماه سالجاری به منظور تعامل با بخش خصوصی گردشگری جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه و اعلام آمادگی ایران برای برگزاری دومین نشست کمیته فنی مشترک دو کشور درباره اجرایی شدن سند برنامه اقدام مشترک لغو روادید گروهی گردشگران از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

در این نشست، شالبافیان معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی اظهار داشت: برای عملیاتی کردن همکاری ها گروهی از بخش خصوصی ایران و مسکو و چچن می توانند جلسات رو در رو را برگزار کنند. از سوی ایران مدیرکل گردشگری خارجی این گروه از فعالان بخش خصوصی را معرفی می کند. رایزن فرهنگی ما هم می تواند ارتباط بین آژانس های ایرانی و روسی را برقرار کند. درباره اضافه شدن تعداد پروازها هم درخواست این هیأت را به صورت شفاهی به سازمان هواپیمایی منتقل می نماییم. پیشنهاد برگزاری هفته های فرهنگی بین شهرهای ایران و روسیه خوب است و از آن استقبال می نماییم.
وی اضافه کرد: درباره همکاری هایی مثل تشریک تجربیات گردشگری به صورت دیجیتال در حوزه پلت فرم ها و نظایر آن و نشان دادن تبلیغات VR کمک های لازم انجام می شود. مرتبط شدن دو بخش گردشگری ایران و روسیه شاید زمینه ساز خیلی از توفیقاتی است که در آینده به وجود می آید بخصوص جوانان زیادی که در ایران به این حوزه وارد شده اند و حتما در روسیه هم هست.
وی با دعوت از این هیأت جهت شرکت در نمایشگاه گردشگری بهمن ماه ایران اظهار داشت: در این نمایشگاه امکان معرفی کشور روسیه را دارید و می توانید با بخش خصوصی ایران هم مذاکره کنید. همینطور درخواست عملیاتی شدن لغو روادید را پیگیری می نماییم البته پیگیری شما هم در اجرایی شدن آن می تواند کمک کننده باشد.
شالبافیان بیان نمود: از آبان ماه سال قبل که صدور مجدد روادید گردشگری در دستور کار دولت قرار گرفت تورهای آشناسازی گوناگونی را از کشور روسیه میزبانی کردیم. آخرین مورد در دو هفته گذشته بود که ۱۹ مدیر و کارشناس آژانس های مسافرتی روسیه شهرهای تهران اصفهان شیراز و کاشان را بازدید نمودند. تنوع جاذبه های گردشگری همچون جاذبه های تاریخی و فرهنگی و طبیعی و اقلیم متفاوتی که در سرتاسر ایران است این جذابیت را برای گردشگران روس فراهم نموده است. در بعضی از حوزه ها مثل گردشگری سلامت هم بخصوص در سال گشته شاهد رجوع بیماران روس بوده ایم. بازار گردشگری حلال هم مورد توجه گردشگران مسلمان هست. به نظرم اگر معرفی خوبی از ظرفیت های گردشگری ایران در روسیه صورت گیرد در این مقطع ایران می تواند میزبان گردشگران روس باشد. سرمایه گذاران روس بخصوص در حوزه اقامت و سایر تأسیسات گردشگری می توانند در ایران سرمایه گزاری نموده و از بازار گردشگری ایران بهره مند شوند. ما فرصت های سرمایه گذاری زیادی را شناسایی کرده ایم که در اختیارتان قرار داده می شود فعالیتهای متنوع گردشگری بخصوص سرمایه گذاری در مناطق کویری و جنگلی و آبی فرصت های خوبی است که امکان ورود سرمایه گذاران روس را فراهم می آورد.


منبع:

1401/04/14
10:33:20
5.0 / 5
708
تگهای خبر: اقامت , پرواز , تاریخ , جاذبه های تاریخی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری