با حضور دیپلمات های خارجی؛

راه اندازی جشنواره جاذبه های گردشگری ایران در ترکمنستان

راه اندازی جشنواره جاذبه های گردشگری ایران در ترکمنستان جشنواره جاذبه های گردشگری ایران با حضور دیپلمات های بیش از 20 کشور و نمایندگان شرکت های گردشگری ترکمنستان در رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد راه اندازی شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، در آستانه روز جهانی جهانگردی و شروع هفته گردشگری در ایران، جشنواره جاذبه های گردشگری کشورمان با حضور دیپلمات های سفارتخانه های کشورهای مختلف همچون ژاپن، قرقیزستان، قزاقستان، لیبی، اوکراین، ازبکستان، گرجستان، ترکیه، آذربایجان، ارمنستان، قطر، پاکستان، انگلستان، روسیه، دفتر پیشگیرانه سازمان ملل، دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا، دفتر نمایندگی یونیسف سازمان ملل، نمایندگان شرکت های گردشگری ترکمنستان و علاقه مندان ترکمنی در محل رایزنی فرهنگی ایران در عشق آباد راه اندازی شد.
در این جشنواره که با مشارکت سفارت کشورمان و با حضور بیش از ۵۰ دیپلمات خارجی برگزار شد، نوید رسولی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان در سخنرانی خود، همزمانی روز جهانی گردشگری و جهانگردی با سی امین سالگرد استقلال ترکمنستان را فرصتی برای ارتقای روابط دانست.
وی همچنین، اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران کشوری با ظرفیت های بالای گردشگریست. خسارت های وارده به صنعت گردشگری کشورها قسمتی از جریان بحران جهانی شیوع بیماری کووید ۱۹ بوده است. رایزنی فرهنگی ایران در عشق آباد باتوجه به بسته بودن مرزها و عدم امکان حضور دفاتر گردشگری تلاش نموده است با برگزاری جشنواره گردشگری قسمتی از ظرفیت های گردشگری ایران را به معرض نمایش بگذارد.
رسولی اظهار نمود: ضرورت آشنایی دیگر کشورها از ظرفیت های گردشگری جمهوری اسلامی ایران خصوصاً دو کشور ایران و ترکمنستان باتوجه به اشتراکات فراوان تاریخی و فرهنگی، از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره بوده است.
رایزن فرهنگی کشورمان در عشق آباد با اشاره به معرفی تنها قسمتی از صنایع دستی، مناطق گردشگری، غذاها و سوغات ایرانی در این جشنواره، اعلام نمود که رایزنی فرهنگی ایران آمادگی دارد کارهای فرهنگی مشترکی را با رایزنی ها و سفارتخانه های کشورهای دیگر به ویژه کشورهای عضو اکو انجام دهد.
رسولی اذعان کرد: باتوجه به ۳۰ امین سالگرد استقلال ترکمنستان، رایزنی فرهنگی ایران در میان فارسی آموزان، مسابقه نقاشی با موضوع معرفی جاذبه های گردشگری ترکمنستان را برگزار کرد که از بین ۲۴ اثر ارائه شده، ۴ اثر انتخاب گردید و در همین مراسم به صاحبان آنها جوایزی اهدا می شود.
او در آخر سخنانش، به برگزاری نمایشگاهی از بهترین آثار نقاشی در کنار قسمتی از جاذبه های گردشگری جمهوری اسلامی ایران اشاره نمود.
محمود صادقی، معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان ضمن قدردانی از اهتمام رایزنی فرهنگی در برگزاری این جشنواره، به اختصاص ۲۷ سپتامبر به روز جهانی گردشگری از طرف سازمان ملل متحد اشاره نمود.
ایشان سپس اظهار داشت: هر سال روز جهانی گردشگری برای آگاهی نسل ها در میان جوامع بین المللی جشن گرفته می شود تا بتوانند به اهمیت ارزش های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن پی ببرند.
صادقی با اشاره به نامگذاری امسال به رشد فراگیر گردشگری اضافه کرد: رشد فراگیر زمانی اتفاق می افتد همه بخش های جامعه در روند رشد، مشارکت گسترده ای داشته باشند.
معاون سفارت ایران در ترکمنستان با اشاره به همه گیری کرونا و تأثیر منفی و شدید اقتصادی آن بر صنعت گردشگری و ابراز امیدواری بر حل این بحران اظهار داشت: علت این که روز جهانی گردشگری در ایران با عنوان «هفته گردشگری» و به مدت یک هفته جشن گرفته می شود، این است که جشنواره های گردشگری مختلفی در شهرهای مختلف ایران راه اندازی.
صادقی با اشاره به جاذبه های تاریخی و فرهنگی ایران و ثبت آثار فرهنگی و طبیعی کشورمان در لیست میراث جهانی یونسکو و نیز گردشگری سلامت، از ایران بعنوان یکی از کشورهای امن برای توریستهای خارجی نام برد و اظهار داشت: توریستهای خارجی زیادی از کشورهای همسایه به ایران سفر می کنند.
پخش کلیپ هایی از جاذبه های گردشگری و صنایع دستی ایران، اجرای موسیقی زنده با حضور سه تن از فارسی آموزان و اهدای جوایز به صاحبان نقاشی های برگزیده با حضور «عرفان احمد» سفیر پاکستان، افتتاح نمایشگاه صنایع دستی متنوع ایرانی، افتتاح نمایشگاه اماکن گردشگری و نقاشی ایران و ترکمنستان و پذیرایی از دیپلمات ها و مهمانان دیگر با شیرینی ها و سوغات استانهای مختلف کشورمان و نیز غذاهای متنوع ایرانی بخش دیگر از جشنواره گردشگری بود.
جشنواره جاذبه های گردشگری کشورمان برای بازدید عموم علاقه مندان در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عشق آباد تا روز جمعه ۹ مهرماه دایر است.






1400/07/09
12:25:47
5.0 / 5
652
تگهای خبر: تاریخ , توریست , جاذبه های تاریخی , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری