هشت سوگواره شعر در راه اربعین باهمكاری عراقی ها برپا می گردد

هشت سوگواره شعر در راه اربعین باهمكاری عراقی ها برپا می گردد آثارنیوز: اهواز - رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اظهار داشت: امسال برای مقابله با فتنه ای كه استكبار برای اختلاف بین ایران و عراق دنبال می كند هشت سوگواره شعر آیینی در هشت موكب در طول مسیر پیاده روی با همكاری عراق برگزار می گردد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا سعید اوحدی روز چهارشنبه در نشست خبری ستاد مردمی اربعین در اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح كرد: شاعران عراقی و ایرانی در این موكب ها حضور پیدا می كنند و به شعر خوانی می پردازند و شعرهای در رابطه با ایام اربعین و امام حسین (ع) و یارانش سروده می گردد.
وی برگزاری نمایشگاه عكس و یادگارهایی از شهدای مدافع حرم را از دیگر برنامه ها اعلام نمود و اظهار داشت: همینطور یادواره شهدای مدافع حرم ایران و عراق با رویكرد شهدای محور مقاومت مانند شهید عماد مغنیه، شهید حاج رضوان، شهید فتحی شقاقی و دیگر شهدای شاخص ایران و عراق در سالن سیدالشهدای عتبه حسینی در كربلا برگزار می گردد.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران افزود: از سه سال پیش تابحال در روزهای اربعین كار نمادینی شروع شده كه با توجه حضور ستاد عالی كانون های مساجد پیش بینی می گردد امسال رونق بیشتری پیدا كند و آن پیاده روی جاماندگان اربعین در تهران است.
وی اضافه كرد: در این حركت كه سه شنبه هشتم آبان از میدان امام حسین(ع) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی آغاز می گردد 100 موكب در طول این مسیر پذیرایی از مردم را بر عهده دارند.
اوحدی افزود: پیش بینی می گردد 2 میلیون نفر در این راهپیمایی شركت نمایند.
وی با بیان این كه قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین برای نخستین امسال با مشاركت و پشتیبانی كانون های مساجد تشكیل شده، اظهار داشت: این قرارگاه در كنار خود یك مركز مطالعات اربعین دارد كه 50 نفر از استادان كشور در راه نجف تا كربلا و مرزها، صدمه شناسی حركت را بررسی می كنند.
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اضافه كرد: همینطور مبحث آینده پژوهی اربعین با حضور خیلی از اساتید مطرح این حوزه در دستور كار قرار گرفته كه بعد از اربعین اتفاقات خوبی در ساختار این رویداد در سالهای آینده داشته باشیم.
وی افزود: پنجمن جایزه بین المللی اربعین هم با همكاری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ستاد عالی كانون مساجد امسال برگزار می گردد و همه هنرمندان می توانند آثار خویش را به دبیرخانه جایزه جهانی اربعین ارسال نمایند.
7164/6002


1397/08/02
18:59:12
5.0 / 5
5043
تگهای خبر: آیین , شركت , فرهنگ , نمایشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری