51 هزار نفر از موزه مردم شناسی قجر قزوین بازدید كردند

51 هزار نفر از موزه مردم شناسی قجر قزوین بازدید كردند آثارنیوز: قزوین - رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین اظهار داشت: طی نیمه نخست امسال 51 هزار نفر از موزه مردم شناسی حمام قجر قزوین بازدید نمود.


محمد درافشانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این مكان كه قبلا كاربری آن حمام بوده و با سرمایه گذاری شهرداری به موزه مردم شناسی تبدیل گشته است، امروزه به یكی از جاذبه های مهم گردشگری شهر قزوین تبدیل گشته است.
وی خاطرنشان كرد: حمام تاریخی قجر قزوین در سال 1386 به موزه تبدیل گشته و اقوام، آداب و رسوم و مشاغل مردم این دیار در آن به نمایش در آمده است.
این موزه از سه بخش تالار اقوام، مشاغل و آئین ها تشكیل شده است كه در قسمت سربینه زندگی اقوام ساكن قزوین مانند تات، مراغی، كرد، لر و ترك به معرض نمایش گذاشته و در تالار میاندر، آیین های سیزده بدر، پنجاه بدر و مراسم سوگواری امام حسین (ع) و در قسمت آخر هم شش شغل حجامت، مكتبخانه داری، بارفروشی، آهنگری، تعزیه خوانی، دعانویسی و حلاجی در معرض دید بازدیدكنندگان قرار گرفته است.
حمام قجر یكی از كهن ترین و بزرگترین گرمابه های قزوین است كه در سال 1057 هجری قمری توسط امیرگونه خان از امیران شاه عباس صفوی در محله عبید زاكان فعلی این شهر بنام حمام شاهی ساخته شد و بعد از مرمت هم اكنون به موزه مردم شناسی تبدیل گشته است.
3013


1397/07/19
13:42:46
5.0 / 5
4530
تگهای خبر: آئین , آیین , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری