رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه به مهر خبر داد

سخت گیری برای ویزای جعلی اربعین، صدور ویزای فوری

سخت گیری برای ویزای جعلی اربعین، صدور ویزای فوری آثارنیوز: رئیس اداره گذرنامه وزارت خارجه اظهار داشت: امسال سامانه ای طراحی شد تا جلوی افرادی كه با ویزای جعلی قصد سفر به عراق را دارند گرفته شود و مردم هم بتوانند ویزای جعلی را از ویزای اصلی تشخیص دهند.



مجتبی كریمی رئیس اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه به خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال نزدیك ۲۰ جلسه با سفارت عراق درباره ویزای جعلی برگزار كردیم و قرار شده تا آنها اطلاعات مربوط به ویزایشان را به ما بدهند و ما هم روزانه این اطلاعات را در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم تا از صدور ویزای جعلی جلوگیری شود و كسی نتواند با این ویزا از مرز خارج شود. سامانه دیگری هم در نظر گرفته شده تا اطلاعات ویزاهایی كه سفارت عراق می دهد را در سامانه قرار دهیم تا مردم خودشان بتوانند ویزای جعلی را از غیر جعلی تشخیص دهند.
وی در ادامه بیان كرد: روادید فوری همان روادیدی است كه از یك تا ۲۴ ساعته صادر می گردد و سفارت عراق هم ۲۴ ساعته روادید می دهد چه به سازمان حج و چه به شركت هایی كه از سوی خودش معرفی شده اند. معمولا عراقی ها بامداد كه درخواست ویزا را بگیرند تا پس از ظهر آن را صادر می كنند اما این مورد ساز و كارهایی دارد و باید این ویزاها به سازمان حج و زیارت برود و این سازمان هم كارهای مربوط به آن را انجام دهد. صدور ویزا یك روزه است اما روند رفت و برگشت آن سه تا چهار روز طول می كشد كه مردم باید این مدت زمان را محاسبه كنند.
كریمی درباره واحد محاسبه ویزای عراق هم اظهار داشت: پولی كه مردم برای ویزای اربعین می دهند ریال است و ما به طرف عراقی معادل می دهیم. مذاكره ای با عراقی ها انجام دادیم كه اگر بخواهیم پول نقد آنهم به صورت یورو یا دینار بدهیم مشكل داریم چون دلار و یورو از سبد ما حذف گردیده است. بیشتر بحث دینار مطرح بود. عراقی ها هم به صورت تلویحی پذیرفتند كه دینار بدهیم. ولی بعدا كار به جایی رسید كه عراقی ها گفتند با عنایت به یك سری مراودات مالی بین دو كشور آمادگی دارند كه معادل یورو به ریال را با آنها محاسبه نماییم یعنی امسال ستاد اربعین، موافقت نامه بانك مركزی را گرفت كه این ویزا را با ارز ثانویه محاسبه كند یعنی معادل ۴۱ دلار ضربدر ارز ثانویه مبنای قیمت ویزای عراق شود.
كریمی افزود: ثبت نام و صدور ویزا شروع شده ولی مردم هنوز به صورت جدی اقدام نكرده اند ما تا ۵ روز پیش از اربعین ویزا را صادر می نماییم ولی مردم باید زودتر برای گرفتن ویزا و آماده كردن پاسپورت اقدام نمایند.

1397/07/13
21:35:46
5.0 / 5
4841
تگهای خبر: بنا , سفارت , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری