میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته؛

اقدام برای آمدن سرباز هخامنشی به وطن، آتش گرفتن تاریخ برزیل

اقدام برای آمدن سرباز هخامنشی به وطن، آتش گرفتن تاریخ برزیل آثارنیوز: خبر خوب برای برگشت سر سرباز هخامنشی بعد از ۹۰ سال، آتش گرفتن موزه ملی برزیل و دلهره برای موزه داران ایرانی، تعطیلی برخی موزه ها در تهران همچون خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.



ه گزارش خبرنگار مهر در این هفته نقش برجسته سر سرباز هخامنشی در سازمان ملل به سفیر ایران تحویل داده شد. این خبر را غلامعلی خوشرو سفیر ایران در سازمان ملل داد و اظهار داشت: این اثر ۹۰ سال پیش در ایران كشف شد، اما چند سال بعد دزدیده شد و تلاش های ایران برای بازگرداندن آن بی نتیجه ماند تا اینكه سال قبل این نقش برجسته در حراجی نیویورك به فروش گذاشته شد و ایران هم از این مورد شكایت نمود. اكنون این نقش برجسته با رای دادستانی نیویورك به نماینده ایران در سازمان ملل تحویل داده شد.
علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی هم پیرو این مورد اظهار داشت: طی روزهای آینده شرایط برگشت این اثر را به كشور فراهم خواهیم كرد تا در جای اصلی خود در ایوان جنوبی كاخ شورا در تخت جمشید قرار بگیرد.
در این هفته، جامعه موزه داران جهان دچار یك خسران شد. موزه ملی برزیل در آتش سوخت و بیش از ۹۰ درصد آثار آن هم از بین رفت. مقامات كشور برزیل و ایكوم جهانی اظهارتاسف كردند به دنبال آن موزه داران ایرانی هم از شرایط موجود در موزه های ایران و احتمال تكرار این فاجعه در ایران اظهار نگرانی كردند.
این هفته، اداره كل میراث فرهنگی فارس از واگذاری ۲۸ خانه تاریخی در بافت تاریخی شیراز به بخش خصوصی اطلاع داد. آگهی مزایده این خانه های تاریخی در روزنامه انتشار یافته است.
سازمان میراث فرهنگی این دفعه باز هم یكی از مدیران منطقه آزاد كیش را به سازمان میراث فرهنگی آورد. خیاطان با حكم رئیس سازمان میراث فرهنگی بعنوان معاون توسعه مدیریت منصوب گردید.
این هفته باز هم از موزه های متفاوتی خبر رسید كه تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند همچون موزه نقاشی پشت شیشه و كوشك احمد شاهی كاخ نیاوران كه به مدت یك ماه به علت انجام تعمیرات تعطیل خواهد بود.
در این هفته، رئیس سازمان میراث فرهنگی پیرو شایعات مطرح شده درباره ماجرای گردشگران عرب در مشهد اظهار داشت: دادستانی به این مورد ورود كرده و مطالب عنوان شده توسط آن فرد صحت نداشته است. البته كه هر زمانی ورود گردشگران عرب به ایران زیاد می شود، چنین موضوعات و حواشی توسط برخی افراد تولید خواهد شد.

1397/06/17
15:20:42
5.0 / 5
5058
تگهای خبر: تاریخ , تخت جمشید , فرهنگ , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری