سه اقامتگاه بوم گردی در ایوان تولید می گردد

سه اقامتگاه بوم گردی در ایوان تولید می گردد آثارنیوز: ایلام - رئیس اداره میراث فرهنگی ایوان اظهار داشت: راه اندازی سه اقامتگاه بوم گردی ایوان شامل خوران، سراب ایوان و روستای سرتنگ در دستور كار قرار دارد و موافقت اصولی منطقه تفرجی خوران دریافت شده و در دست بررسی می باشد.


اكبر چراغی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: با عنایت به ظرفیت های بكر این مناطق و شرایط اقلیمی و آب و هوایی مناسب تقاضا جهت راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در دستور كار است.
وی افزود: برای احداث خانه های بوم گردی و تبدیل خانه های روستایی به اقامتگاه های بوم گردی تسهیلات كم بهره 6 درصدی با بازپرداخت پنج ساله و تنفس یك ساله برای ساخت، تعمیر، بازسازی و نوسازی پرداخت می گردد.
چراغی در مورد تولید سه واحد اقامتی در این شهرستان خاطرنشان كرد: سه واحد سوییت اقامتی در مجتمع تفریحی توریستی سد كنگیر ایوان نصب شده كه تاثیر بسزایی در زمینه جذب توریست دارد و طبعا اشتغال را هم بدنبال دارد.
وی با اشاره به اینكه این مجتمع به بخش خصوصی واگذار شده، خاطرنشان كرد: 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات اشتغال روستایی و یك میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق كارآفرینی امید به این بخش پرداخت شده است.
چراغی افزود: ظرفیت های بكر گردشگری تاریخی، طبیعی و اقتصادی در روستاهای ایوان و توانمندی در تولید محصولات باغی و صنایع دستی از مزیت های این شهرستان برای جذب گردشگری كشاورزی و روستایی است.
وی با اشاره به اینكه یكی از زیر ساخت های لازم برای توسعه گردشگری، تاسیس مراكز اقامتی روستایی است، اظهار داشت: اقامتگاه های بوم گردی جاذبه های دیدنی و طبیعی هستند كه با استفاده از امكانات محل ساماندهی می شوند تا گردشگران ضمن استفاده از طبیعت و چشم اندازهای گردشگری با صنایع دستی و آداب و رسوم محلی هم آشنا گردند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ایوان اضافه كرد: مجوز راه اندازی اقامتگاه های بوم گردی در سطح شهر متناسب با شرایط و ظرفیت شهرستان با دارا بودن توجیه بدون هیج محدودیتی صادر می گردد.
چراغی تصریح كرد: تولید درآمد پایدار برای روستاییان، حفظ محیط زیست، حفظ معماری بومی، اشاعه فرهنگ و بازآفرینی رسوم، بازی های بومی، محلی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها از اهداف اجرای طرح بوم گردی است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، شهرستان 55 هزار نفری ایوان در 35 كیلومتری شمال ایلام دارای 67 اثر تاریخی همچون طاق شیرین و فرهاد، آتشكده سیاهگل، پل شیر پناه، قلعه گوریا، محوطه گاو میش، تپه شمیران، كلان، تپه نرگسی شهر تاریخی جوی زر است.
همچنین آبشارهای هفت گانه پلیه، سنگ سامری، روستای خُران ایوان، بوستان جنگلی خُران، منطقه پلنگ كُنام در شهرستان ایوان قرار دارند.
گلیم بافی، چیت بافی، مسگری، معرق و صنایع چرم از هنرهای دستی فعال در این شهرستان است.
7180/6034


1397/05/10
14:16:47
5.0 / 5
4641
تگهای خبر: اقامت , تاریخ , توریست , روستا
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری