ایرانیان در كشورهای خارجی ویلا می خرند

ایرانیان در كشورهای خارجی ویلا می خرند آثارنیوز: حالا دیگر شهرهای شمالی از وجود ویلای تهرانی ها اشباع شده و آنها برای گذراندن تعطیلات خود به خرید ویلا در كشورهای دیگر روی آورده اند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، استان مازندران و بعد از آن استان گیلان همچون استانهایی هستند كه بیشترین تعداد ویلاهای تولید شده برای آنها متعلق به تهرانی های سرمایه داری است كه می خواهند آخر هفته خودروی خویش را در جاده چالوس بیندازند و راهی تهران شمال شوند برای گذراندن دو روز آخر هفته در كنار دریا و جنگل.
اما دیگر این شهرها از وجود ویلاهای مختلف اشباع شده، هر هفته در جاده های شمالی ترافیك است و جنگل بكر دیگری در شهرهای شمالی پیدا نمی گردد هر كجا حتی وسط جنگل ویلا ساخته اند و دیگر نمی توان آخر هفته ای آرام كنار دریا داشت.
از سوی دیگر كشورهای خارجی دندان برای جذب سرمایه های ایرانی تیز كرده اند و با هر ترفند و تشویقی تلاش می كنند این سرمایه ها را به سمت كشورشان جذب كنند. همچون گرجستان، تركیه، امارات و قبرس شمالی.
در این میان كشورهایی كه نیازی به گرفتن ویزا نداشته باشند برای كسانی كه می خواهند از شرایط خرید خانه آگاه شوند راحت تر است بنابراین ایرانیان در شهرهای ساحلی آنتالیا خانه های زیادی خریدند اما بعد از آنكه پروازهای مستقیم به این شهر ترك نشین قطع شد، آنها راهی گرجستان شدند كشوری كه اخیرا در روابط سیاسی و اقتصادی ایران جای گرفته و با لغو ویزا افراد زیادی به آنجا در رفت و آمدند.
قبرس شمالی منطقه ترك نشین است كه شركت های خارجی در ایران به تبلیغ فروش خانه هایی با متراژ 35 تا 50 متر با سند مادام العمر می كنند این تبلیغات را به راحتی می توان در روزنامه های كثیرالانتشار مشاهده كرد آنها به مشتریان خود می گویند كه شركت یك هدیه هم به خریدار می دهد این هدیه هم همراه شدن وكیل با خریدار برای سال اول است بدین سان خریدار می تواند ضمن خرید یك خانه و داشتن ده هزار دلار در حساب ارزی خود اقامت یك ساله هم دریافت كند.
از سوی دیگر در دبی هم مالكیت برای خانه ها 99 ساله است و برخی را همین مبحث منصرف می كند اما در هر حال خیلی ها هم هستند كه می خواهند در این شهر توریستی ویلا داشته باشند.
در گرجستان هم اما میزان خرید ویلا به حدی رسیده كه خیلی از افرادی كه یكی دو بار برای گردش رفته اند را ترغیب می كند تا ویلا بخرند انقدر این میزان زیاد شده كه دولت گرجستان محدودیت هایی را برای ایرانیان گذاشته است و اعلام نموده كه دیگر اقامت طولانی مدت به واسطه خرید منزل به ایرانیان نمی دهد و باید متقاضی خرید خانه در صورت تمایل به داشتن اقامت، كسب و كار هم در این كشور داشته باشد.
اگر این افراد بتوانند اقامت بگیرند باید هر سال آن را تمدید كنند كه تمدید آن هم منوط به شرایطی مانند نداشتن تخلف است. در زمانی كه می شد با دلار 4 هزار تومانی خانه ای با قیمت 300 میلیون تومان خرید اكنون این میزان برای ایرانیان خیلی بیشتر شده و خرید خانه در گرجستان كمتر شده است.
اما هنوز هستند افرادی كه می خواهند در حوزه گردشگری این كشورها فعالیت كنند بعضی از ایرانیان در این كشورها مبادرت به خرید هتل كرده اند و ایرانیان را از این طریق در هتلهای خود اسكان می دهند. این افراد در قالب شركت هلدینگ در كشورهای دیگر هم در بخش گردشگری سرمایه گزاری نموده اند.

1397/04/30
14:40:19
5.0 / 5
4808
تگهای خبر: اقامت , شركت , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری