گردشگری در قلب فرانسه؛

سرتان در پاریس كلاه نرود!

سرتان در پاریس كلاه نرود! آثارنیوز: فرانسه سالانه گردشگرانی دو برابر جمعیت كشورش را دارد گردشگرانی كه بیشتر از نوع فرهنگی هستند و به پاریس بعنوان شهر كتاب و جشن بیكران نگاه می كنند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، پاریس پایتخت نویسنده های مشهور جهان است شهری كه در آن می توان رد بهترین و مشهورترین داستان ها و نویسنده ها را پیدا كرد می توان در كافه هایی كه آن ها ساعت ها نشسته اند و قهوه خورده و داستان نوشته اند نشست قهوه خورد. در همه جا كافه وجود دارد از كوچك ترین مكان تا روبه روی هر مكان دیدنی و جاذبه گردشگری و تاریخی در پاریس.
در پاریس باید كتاب های مشهور را به دست گرفت و قدم زد و هر آنچه كه در كتاب ها و رمان های مشهور آمده را عین به عین در واقعیت دید. در این میان می توان به نزدیكی كلیسای مشهور نتردام رفت و سری به كتابخانه شكسپیر و شركا زد همان كتابخانه ای كه رمان آن هم نوشته شده ونویسنده های زیادی در آن اقامت داشته اند البته این كتابخانه كوچك اكنون بیشتر به یك فروشگاه تبدیل گشته تا كتابخانه با این وجود همیشه شلوغ است و می توان از كتابهای آن ساعتها بهره برد.

می توان در این شهر قدم زد و از آثار باستانی دیدن كرد و برای هر كدام حداقل یك روز زمان گذاشت. اگر كسی فكر می كند كه یك روزه می تواند موزه لوور را ببیند سخت در اشتباه است. دیدن موزه بزرگ لوور حداقل دو روز زمان می خواهد به خصوص برای ایرانی هایی كه علاقه مند به تمدن ایران، مصر و بین النهرین هستند، دیدن جاذبه های این بخش ها از موزه می تواند بسیار وقت گیر باشد.
جاذبه دیگری كه خیلی زمان خواهد برد گورستان پرلاشز است كه در آن افراد مشهور زیادی دفن هستند از صادق هدایت نویسنده ایرانی گرفته تا نویسندگان مشهور جهان مانند بالزاك و بعضی از افراد سیاستمدار. اما در این گورستان كه هر سنگی بر گوری از آن خودش به تنهایی یك موزه است، می توان قبر افرادی را دید كه اخیرا دفن شده اند. گردشگران امكان دارد در زمان بازدید از این گورستان به مراسم خاكسپاری هم برسند در آن صورت می بایست احترام این مراسم را داشته باشند و بدانند كه هر كسی اجازه ورود به این مراسم را ندارد و نزدیكان متوفی هم لباس رسمی و خاص می پوشند. در این گورستان باید یك روز زمان گذاشت چون هم خیلی بزرگ است و هم دیدنی. این گورستان ورودی ندارد و تا هشت شب هم باز است.

در پاریس مراقب باشید سرتان كلاه نرود بلیت های زیادی با تنوع بسیار در فرودگاه و متروی این شهر گردشگری به فروش می رسد كه باید بدانید هر كدام به چه منظور طراحی شده است. بعضی از آنها تنها برای مترو قابل استفاده می باشد و اگر از آن برای سوار شدن در اتوبوس استفاده كنید نقره داغ خواهید شد.
در مترو و یا در اتوبوس مامورانی با لباس شخصی حضور دارند كه شما فكر می كنید مسافر هستند آنها یك دستگاه در اختیار دارند و اگر بدانند كه شما به هر دلیلی حتی سهوا نتوانسته اید بلیت خویش را پرداخت كنید؛ همان جا جریمه ای ۳۵ یوروی برای شما رد می كنند و مجبورتان خواهند كرد كه همان جا پرداخت كنید كه اگر نكنید این مبلغ به ۸۵ یورو هم می رسد! فرانسوی ها اهل قانون هستند و این مورد اصلا برایشان اهمیتی ندارد كه شما نتوانسته اید از كارت استفاده كنید و یا آن را داخل دستگاه كارت خوان اتوبوس بگذارید.
حتی در فرودگاه و مترو هم تا آخر سفرتان بلیت استفاده شده را نگه دارید چون امكان دارد از شما آن را طلب كنند و اگر نداشته باشید جریمه خواهید شد. بعضی از این ماموران اصلا به ازای جریمه ای كه برای گردشگران و شهروندان می نویسند حقوق می گیرند.

در پاریس ایرانی های زیادی زندگی می كنند منطقه ۱۵ پاریس پر است از ایرانی های مقیم. در این منطقه می توان فروشگاههایی را دید كه توسط ایرانیان اداره می گردد. از سوپرماركت و فروشگاه دوربین و تجهیزات فیلمبرداری گرفته تا رستوران و فروشگاه صنایع دستی.

یكی از رستوران های ایرانی مشهور در پاریس هم متعلق به سورن خدابخشیان است كه در منطقه موفتاغ پاریس درست در نزدیكی خانه همینگوی واقع شده است. در این خیابان و در رستوران«كلبه» می توان رد بوی كباب كوبیده را گرفت و از غذاهای ارمنی هم چشید. در این خیابان تنها رستوران كلبه نیست بلكه مانند خیلی از كشورهای دیگر این خیابان خودش یك جاذبه گردشگری غذایی است با رستوران های متنوع و زیاد.

در شهر پاریس مانند خیلی از شهرهای گردشگری اتوبوس های مختلفی گردشگران را جابه جا می كند كه مسیرهای گردشگری متفاوتی را تعریف كرده اند و هر كدام خدمات خاصی را عرضه می كنند بعضی از آنها به صورت كاملا وی آی پی به گردشگران خدمات می دهند اطلاعات مربوط به این تورهای اتوبوسی در نزدیكی همه جاذبه های گردشگری قابل دریافت است.

1397/04/25
13:09:16
5.0 / 5
5450
تگهای خبر: خدمات , فرهنگ , فروشگاه , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری