در سال گذشته

350 هزار توریست ایرانی به گرجستان سفر كردند

350 هزار توریست ایرانی به گرجستان سفر كردند آثارنیوز: تبریز- رییس گرجی گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان اظهار داشت: سال قبل 350 هزار توریست تبعه ایرانی وارد این كشور شدند و از مكان های دیدنی گرجستان بازدید نمودند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، 'شالوا كیكنا ولیدزه ' روز سه شنبه در دیدار با استاندار آذربایجان شرقی، بر ضرورت توسعه روابط در حوزه گردشگری بین تهران - تفلیس تصریح كرد و اضافه كرد: ظرفیت های بسیار خوبی بین 2 كشور در این حوزه وجود دارد و توسعه همكاری ها می تواند منافع اقتصادی ایران و گرجستان را تامین كند.
وی با اشاره به اینكه روابط ایران و گرجستان طی سال ها، بسیار گسترش یافته است، تصریح كرد: طی چهار روز اخیر و در سطوح مختلف با مقام های ایرانی ملاقات ها و مذاكرات خوبی داشتم، كمیسیون مشترك اقتصادی بین 2 كشور هم فعال است و در آینده نزدیك جلسه ای در تهران خواهیم داشت.
ولیدزه، فعالیت پارلمانی ایران و گرجستان را خیلی خوب توصیف و ابراز امیدواری كرد روابط دو طرف در زمینه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی روز به روز توسعه یابد.
وی از تبریز بعنوان شهری بسیار زیبا یاد كرد كه امكانات اقتصادی زیادی دارد و زمینه فعالیت تجاری و بارزگانی بین تجار دو طرف مهیا است.
ولیدزه با اشاره به ظرفیت های موجود در گرجستان و قراردادهای تجاری آن با كشورهای مختلف، اظهار داشت: گرجستان در زمینه تجارت آزاد با اتحادیه اروپا و چین روابط نزدیكی دارد و این فرصت بسیار خوبی برای ایرانیان است تا از این امكان برای ورود به بازار اتحادیه اروپا و چین بهره مند شوند.
وی افزود: در این زمینه تجار ایرانی می توانند در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی هم از ظرفیت های گرجستان بهره مند شوند.
رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و گرجستان با قدردانی از سوی مقابل خود و تلاش های رییس ایرانی برای بسط و توسعه همكاری های دوجانبه، تصریح كرد: در حوزه های فرهنگی و اقتصادی مزیت های خوبی برای گسترش همكاری ها وجود دارد و 2 طرف هر چه از این امكانات اطلاعات بیشتری داشته باشند تاثیر خوبی بر همكاری های دوجانبه خواهد داشت.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، استاندار آذربایجان شرقی هم در این دیدار با اشاره به اینكه بین ایران و گرجستان روابط خوبی حاكم است، لغو روادید بین دو كشور را عاملی برای راحت تر شدن تردد مردم دو طرف دانست.
مجید خدابخش اضافه كرد: نمایندگان مردم گرجستان در مجلس این كشور زمانی به تبریز آمده اند كه ما در حال برگزاری جشن تبریز 2018 بعنوان پایتخت كشورهای اسلامی هستیم و بسیار علاقمندیم تا روابط در حوزه گردشگری 2 طرف را ارتقا دهیم.
وی با اشاره به صادرات 2 میلیارد و 400 میلیون دلاری آذربایجان شرقی، اظهار داشت: این استان به لحاظ اقتصادی و تولیدات صنعتی همچون استان های مهم ایران است كه امیدواریم این روابط با گرجستان بیش از پیش افزایش و گسترش یابد.
آذربایجان شرقی در شمال غرب كشورمان با استفاده از مرزهای مشترك با جمهوری ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان با جمهوری های قفقاز جنوبی همچون گرجستان ارتباط و به بازار آنها دسترسی دارد.
3038/6120


1397/04/05
12:41:40
5.0 / 5
4818
تگهای خبر: سفر , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری