امكان دسترسی به سواحل لاهیجان آسانتر می گردد

امكان دسترسی به سواحل لاهیجان آسانتر می گردد آثارنیوز: لاهیجان-سرپرست فرمانداری لاهیجان اظهار داشت: دسترسی به سواحل شهرستان برای شهروندان و گردشگران آسانتر و كوتاهتر می گردد.


امیر جانبازی عصر روز سه شنبه در جلسه ستاد ساماندهی سواحل شهرستان لاهیجان تصریح كرد: برای دسترسی آسانتر مردم به سواحل دریا در لاهیجان برنامه ریزی خوبی صورت گرفته است و هم اكنون آسفالت جاده حسن علی ده به جیرباغ شروع شده است و بخش دوم و زیرسازی مسیر بعدی هم با عنایت به هماهنگی با مسئولان استان بزودی آغاز می گردد و این شهرستان با سرعت بیشتری به ساحل متصل خواهدشد.
وی با اشاره به تعریض و اصلاح مسیر جاده لاهیجان به رودبنه به منظور دسترسی آسانتر مردم به ساحل اظهارداشت: دو مسیر حسن علی ده به جیرباغ به طول 3ونیم كیلومتر و ده بنه به سحرخیز محله به طول 4و نیم كیلومتر راه های دسترسی از ناصر كیاده به ساحل هستند.
وی تصریح كرد: با اجرای طرح ساماندهی سواحل، مشكلات طرح سالم سازی لاهیجان به حداقل می رسد كه كمیته های 9گانه آن در این شهرستان فعال گشته است و اعضای این كمیته ها كه متشكل از سازمان ها و اداراتی نظیر صنعت، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هلال احمر، نیروی انتظامی و اداره ورزش و جوانان هستند باید با وظایف و مسئولیت های خود بیشتر آشنا شوند.
فرماندار لاهیجان از متصدیان طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان خواست به گونه ای عمل كنند كه طرح سالم سازی برای مردم ارزانتر و اقتصادی تر شود تا افراد بیشتری بتوانند از آن استفاده كنند.
جانبازی یادآورشد: فضای شهرستان لاهیجان هم از نظر گردشگری، هم امنیتی و به لحاظ انتظامی فضای خوبی است و با عنایت به فصل كشاورزی فرصتی بوجود آمده است تا شهروندان از لحاظ اقامت حضور بیشتری در این شهرستان پیدا كنند و از جاذبه های آن لذت ببرند.
وی خاطرنشان كرد: تمام تلاش های مسئولان شهرستانی بر این است كه اقامت برای گردشگران و مسافران در لاهیجان افزایش یابد كه تا حدودی در این راه موفق شده ایم ولی این فضا كافی نیست.
وی به مشكلات میدان گیل در كمربندی لاهیجان به سمت لنگرود اشاره و خاطرنشان كرد: این میدان یكی از مسیرهای عبور اصلی خودرو به شهرستان به حساب می آید كه مشكلاتی از نظر ترافیكی در تعطیلات خواهد داشت كه لازم است در روزهای تعطیلات پلیس راهور و ادارات راهداری و سایر دستگاهها به گونه ای با هماهنگی عمل كنند كه مشكلاتی برای مسافران تولید نشود.
وی با تاكید بر آماده بودن دستگاههای اجرایی شهرستان لاهیجان برای تعطیلات هفته آینده اظهار داشت: تعطیلات هفته آینده خصوصیت هایی دارد كه با تعطیلات نوروزی تفاوت دارد از طرفی سالگرد رحلت جانگداز بنیانگذار نظام جمهوری اسلامی و از سویی قیام 15خرداد سال 1342است و از جانب دیگر هم شب های گرانقدر قدر و شهادت امام اول شیعیان جهان را در پیش داریم كه با عنایت به گردشگری بودن شهر لاهیجان ممكن است شماری از هموطنان بعنوان میهمان در این ایام به این شهرستان سفر كنند و باید مسئولان شرایطی فراهم نمایند كه تا برای آنان مشكلاتی بوجود نیاید و هم بتوانند بعنوان توریست از این شهر استفاده كنند.
جانبازی بر شناسایی مناطق خطر آفرین سواحل دریا و آموزش به ناجیان غریق تاكید و تصریح كرد: كسانی كه بعنوان ناجیان غریق به كار گرفته می شوند باید دوره های غریق نجات دیده باشند و مسئولان هم به این مورد با حساسیت بیشتری توجه نمایند.
همچنین بخشدار رودبنه هم در این جلسه اظهارداشت: برپایه بررسی های انجام شده طرح سالم سازی دریا در لاهیجان به طول 10كیلومتر یكی از سالم ترین طرح های ساحلی دریای خزر در استان گیلان از نظر عاری بودن از آلودگی ها و راه نداشتن فاضلاب های شهری و به علت بلندی و ارتفاع به حساب می آید.
علوی اضافه كرد: طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان در سال های 94و 95 در اختیار شهرداری قرار داشت و از سال قبل به دهیاری محل واگذار شده است.
وی یادآورشد: نحوه قرارداد یكساله برای طرح سالم سازی دریا در ساحل لاهیجان توسط منابع طبیعی مشكلاتی از نظر سرمایه گذاری بوجود آورده كه این مورد سبب شده است كه سرمایه گذاری در دراز مدت برای سرمایه گذار بخش خصوصی مقرون به صرفه نباشد.
وی تصریح كرد: امسال از محل اعتبارات توسعه سواحل 600میلیون ریال برای تجهیز زیرساخت های گردشگری طرح سالم سازی سحرخیز محله لاهیجان اعتبار در نظر گرفته شده است.
وی با اشاره به اینكه هشت مكان خطر آفرین برای طرح سحرخیز محله لاهیجان شناسایی شده است ادامه داد: این طرح به 20ناجی غریق و امكانات بیشتری نیاز دارد.
سرهنگ محمود قاسمی فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لاهیجان هم با اخطار نسبت به رعایت حرمت ماه مبارك رمضان اظهار داشت: از مسافران و گردشگرانی كه در ماه مبارك رمضان به شهرستان و سواحل لاهیجان سفر می كنند انتظار داریم كه حرمت ماه رمضان را نگهدارند.
وی خواهان نصب تابلوهای اخطار دهنده در جاهای مناسب در ساحل دریا كه احتمال غرق شدن وجود دارد شد و اضافه كرد: از افرادی كه خارج از طرح برای شنا می روند جلوگیری خواهد شد زیرا احتمال غرق شدن در این مناطق بسیار زیاداست.
جلسه مشترك ستاد ساماندهی سواحل و خدمات سفر با حضور كلیه مسولان ادارات و نهادهای شهرستان لاهیجان عصر سه شنبه به ریاست سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان در فرمانداری این شهرستان برگزار گردید.
شهرستان لاهیجان در 40كیلومتری شرق مركز استان گیلان قرار دارد و با داشتن كمترین ساحل در میان شهرهای ساحلی گیلان یكی از زیباترین ساحل های دریا را دارد.
6029 /۶۰۳۰


1397/03/08
23:11:16
5.0 / 5
4965
تگهای خبر: اقامت , سفر , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری