مرمت بام راسته تاریخی قیصریه قزوین شروع شد

مرمت بام راسته تاریخی قیصریه قزوین شروع شد آثارنیوز: قزوین-مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین اظهار داشت: مرحله جدید مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین توسط این اداره كل شروع شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین، محمد علی حضرتی روز دوشنبه اضافه كرد: اولین مرحله مرمت و ساماندهی بام راسته تاریخی قیصریه قزوین در تیر ماه سال قبل تحت نظارت مرمتگران میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قزوین انجام و اقدامات مرمتی چون بام سازی بنا شامل برداشت عایق رطوبتی فرسوده و ایزولاسیون بام به متراژ 170 متر مربع، برداشت خاك بام به متراژ 300 متر مكعب، استقامت بخشی طاق‎ها، حفظ و تثبیت آثار موجود و غربالگری قسمت هایی از خاك بام آن انجام شد.
وی با اشاره به آغاز مرحله جدید ساماندهی و مرمت این بنای تاریخی، اظهار نمود: ادامه طرح مرمت و ساماندهی بام راسته قیصریه به متراژ 300 متر مربع با انجام اقدامات مرمتی چون بام سازی مجدد، سبك سازی بام، خندان كردن طاق‎‎ها، استقامت بخشی و اجرای كانال كشی با 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی در حال انجام می باشد.
راسته قیصریه یكی از بخش های مجموعه بازار تاریخی قزوین و از بازوهای اصلی اقتصادی این مجموعه باشكوه است كه از معماری زیبا و اصیل برخوردار می باشد.
راسته قیصریه كه اكنون به بازار فرش قزوین مشهور است با طاق های آجری مرتفع، دارای چهار درب ورودی به بازار می باشد كه در بخش شمالی به تیمچه سرباز، جنوبی به تیمچه سرپوشیده، شرقی به سرای وزیر و ورودی غربی به چهارسوق كوچكی متصل می گردد.
3013


1397/02/31
15:20:21
5.0 / 5
4507
تگهای خبر: بنا , تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری