700 اثر تاریخی در مشگین شهر شناسایی شد

700 اثر تاریخی در مشگین شهر شناسایی شد آثارنیوز: اردبیل - رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر از شناسایی 700 اثر تاریخی و باستانی در این شهرستان اطلاع داد.


محرم جعفری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: از این تعداد 260 اثر به ثبت ملی رسیده است.
او با اشاره به وجود 6 منطقه نمونه گردشگری در این شهرستان اظهار داشت: سه هزار هنرمند در تولید 30 رشته صنایع دستی مشغول به فعالیت هستند.
وی همینطور به فعالیت 11 مجتمع آبدرمانی در این شهرستان اشاره نمود و اضافه كرد: سال گذشته در سایه خدمات عرضه شده به مسافران و گستره جاذبه های گردشگری مشگین شهر توانست در گروه 6 شهر برتر گردشگری كشور قرار بگیرد.
جعفری با تاكید به اینكه گردشگری به یكی از محورهای توسعه مشگین شهر تبدیل گشته اظهار نمود: با هدف رونق گردشگری هزینه كرد اعتبارات هم به سمت و سوی تاسیسات گردشگری معطوف شده است.
او با اشاره به اینكه 39 میلیارد و 410 میلیون ریال اعتبارات به حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این شهرستان تخصیص یافته، اظهار داشت: این اعتبارات صرف مرمت بناهای تاریخی و تكمیل زیرساخت های گردشگری شده است.
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مشگین شهر افزود: امسال هم مرمت و بازسازی آثار تاریخی و تكمیل موزه مشگین شهر، پایش آثار تاریخی، تولید سنگ موزه در روستای باستانی اونار و تكمیل و بهبود زیرساخت های گردشگری دنبال خواهد شد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 كیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی مختلف همچون قلعه قهقهه، كاروانسرای قانلی بولاغ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد، كهنه قلعه، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و هم سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیكره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور نخستین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی، موئیل، ملك سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
6018/ 1257


1397/02/29
13:49:13
5.0 / 5
4363
تگهای خبر: آثار تاریخی , باستانی , تاریخ , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری