همزمان با عید نیمه شعبان؛

46 هزار توریست از بناهای تاریخی اصفهان دیدن كردند

46 هزار توریست از بناهای تاریخی اصفهان دیدن كردند آثارنیوز: اصفهان- بیش از 46 هزار توریست داخلی و خارجی 12 اردیبهشت مصادف با عید نیمه شعبان از بناهای تاریخی ثبت جهانی استان اصفهان دیدن كردند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از روابط عمومی پایگاه های ثبت جهانی استان اصفهان، باغ فین كاشان با 32هزار نفر توریست داخلی و خارجی بیشترین بازدید كننده را در روز نیمه شعبان داشت.
مدیر كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ازدحام گردشگران در روز نیمه شعبان در بناهای تاریخی اظهار داشت: علت ازدحام بی سابقه گردشگران داخلی و خارجی در مجموعه جهانی باغ فین كاشان به علت جشن گلابگیری و ایام تعطیلات نیمه شعبان بود.
'فریدون اله یاری ' اضافه كرد: مجموعه میدان امام اصفهان با بناهای تاریخی عمارت عالی قاپو، شیخ لطف الله و مسجد امام با هفت هزار و 376 گردشگر، چهلستون با چهارهزار و 295 توریست و مسجد جامع با 621 بازدیدكننده داخلی و خارجی از دیگر بناهایی بودند كه در روز نیمه شعبان میزبان بیشترین توریست بودند.
استان اصفهان با برخورداری از جاذبه های طبیعی و 22 هزار اثر تاریخی كه یكهزار و 850اثر آن به ثبت ملی رسیده و چهار اثر شامل میدان نقش جهان، كاخ چهلستون، باغ فین كاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده، كانون توجه گردشگران داخلی و خارجی است.
از 27 اسفند سال گذشته تا آخر تعطیلات نوروزی امسال نزدیك به پنج میلیون بازدید از آثار و اماكن تاریخی استان اصفهان انجام شد كه این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 12 درصد افزایش یافته است.
در این ایام، بیشترین بازدیدها از باغ فین كاشان و میدان امام اصفهان صورت گرفت بطوریكه روز دهم فروردین حدود 31 هزار بلیت ورودی در باغ فین كاشان به فروش رسید.
ت/3011 / 2093


1397/02/13
18:36:06
5.0 / 5
4891
تگهای خبر: بنا , تاریخ , توریست , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری