ایران رتبه نخست جشنواره غذای كویته پاكستان را به دست آورد

ایران رتبه نخست جشنواره غذای كویته پاكستان را به دست آورد آثارنیوز: كویته - در جشنواره بین المللی آداب و رسوم و غذای كشورهای جهان كه با حضور 28 كشور از پنج قاره در شهر كویته مركز ایالت بلوچستان پاكستان برگزار شد، ایران رتبه نخست را به خود اختصاص داد..


سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كویته پاكستان روز جمعه در گفت و گو با ایرنا تصریح كرد: جشنواره غذا و نمایشگاه فرهنگ و آداب و رسوم ملت های جهان با حضور 28 كشور همچون مصر، عربستان، اردن، عمان، عراق و اندونزی در دانشكده دافوس ستاد جنوبی ارتش پاكستان برگزار گردید.
'محمد رفیعی» افزود: غرفه غذا و نمایشگاه صنایع دستی و اقلام فرهنگی ایران كه با حمایت سركنسولگری جمهوری اسلامی ایران در این جشنواره شركت كرده بود، بعنوان نگین جشنواره بین المللی غذای كویته معرفی شده و رتبه نخست را به خود اختصاص داد.
وی اضافه كرد: این جشنواره ها همه ساله در ستاد جنوبی ارتش پاكستان برگزار شده و كشورهای شركت كننده نسبت به عرضه صنایع دستی كشور خود، آداب و رسوم و فرهنگ كشورها و عذاهای مردم آن كشور اقدام می كنند.
رفیعی اظهار داشت: در این مراسم كه با استقبال و حضور گسترده فرماندهان نظامی ستاد جنوبی ارتش پاكستان و شركت كنندگان هم مواجه گردید، در مورد آداب و رسوم، جاذبه های گردشگری ایران و صنایع دستی مردم ایران مطالبی عرضه شد.
سركنسول جمهوری اسلامی ایران در كویته پاكستان تصریح كرد: مهمانان این جشنواره در غرفه ایران با غذاهای ایرانی نظیر 'خورش های ایرانی و برخی غذاهای بومی و محلی كشومان' پذیرایی شدند.
وی در مورد جشنواره بین المللی فرهنگی این آیین خاطرنشان كرد: نماینده كشورمان در این جشنواره توانست با قرائت دو حكایت از سعدی شاعر نامدار ایران زمین به زبان انگلیسی و معرفی آثار باستانی و فرهنگی ایران در قالب كلیپ موسیقی، جذاب ترین و پرمخاطب ترین بخش مراسم را به خود اختصاص دهد.
رفیعی اظهار داشت: پیش از این نیز، اواخر سال میلادی گذشته در مراسم روز فرهنگ بین المللی كه در دانشكده فرماندهی و ستاد ارتش پاكستان برگزار شد، غرفه ایران در بین ۲۷ كشور شركت كننده رتبه نخست را به دست آورد.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، بر مبنای آمارها و نتایج نظرسنجی های رسمی، بیش از 88 درصد گردشگران در جهان، آشنایی با سبك های مختلف آشپزی و خوردن غذاهای سنتی كشورهای مختلف را از مهم ترین فاكتورهای سفر می دانند.
سازمان گردشگری جهانی وابسته به سازمان ملل هم پیش از این اعلام نموده بود، 30 درصد درآمد كل گردشگری جهان وابسته به صنایع غذایی است.
امروزه غذاهای سنتی و محلی كه دارای ارزش تاریخی، فرهنگی، غذایی و درمانی هستند نقش مهمی در حوزه گردشگری ایفا می كند و می توان از آن بعنوان ظرفیتی مهم در تنوع بخشی به جاذبه های گردشگری بهره گرفت.
غذا از معیارهای مهم سفر و از اصلی ترین مولفه های گردشگری به حساب می آید و در سال های اخیر به اهمیت ارتباط میان غذا و جذب توریست توجه ویژه ای شده تا جایی كه مفهوم جدیدی در حوزه گردشگری با عنوان 'گردشگری غذا' تعریف شده است.
آساق**6125*شبس*1613


1397/02/08
10:12:05
5.0 / 5
5199
تگهای خبر: جشنواره , سفر , شركت , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری