مونسان: تبریز شهر گردشگری شبانه روزی ایران می گردد

مونسان: تبریز شهر گردشگری شبانه روزی ایران می گردد آثارنیوز: تبریز - معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اعلام نمود: در جهت اجرای برنامه های مختلف رویداد تبریز 2018، این خطه شهر گردشگری شبانه روزی ایران می گردد و در تمام ساعات میزبان گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، علی اصغر مونسان روز چهارشنبه در مراسم افتتاح رسمی رویداد بین المللی ' تبریز2018' اضافه كرد: در این زمینه مجوزهای لازم برای فعالیت شبانه صنوف در رابطه با گردشگری در سال 2018 و به مناسبت انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری كشورهای اسلامی صادر گردیده است.
وی اظهار نمود: این مورد فرصتی ایده آل برای گردشگرانی است كه از شب های زیبا و دلنشین تبریز بهره مند شوند و بدین سان امسال تبریزی داریم كه تمام ساعات و دقایق شبانه روز میزبان گردشگران خواهد بود.
مونسان با اشاره به نحوه انتخاب تبریز بعنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام، اظهار داشت: در نهمین اجلاس وزرای گردشگری كشورهای عضو سازمان همكاری های اسلامی در پایتخت نیجر از بین كشورهای مختلفی مثل تركیه، بنگلادش، مالزی و عربستان سعودی، شهر تبریز از 9 رأی تعداد هفت رای مثبت دریافت كرد و به این عنوان دست یافت.
وی ادامه داد: این رویداد فراملی در اردیبهشت ماه سال گذشته در هیات دولت تصویب و ستاد ملی تبریز2018 تشكیل شد و سپس پیش رویداد آن در دی ماه همان سال هم زمان با آغاز سال 2018 میلادی در تبریز برگزار گردید.
مونسان به بعضی از اقدامات دولت برای رویداد تبریز 2018 اشاره و اظهار نمود: تبلیغات جاذبه های گردشگری تبریز از جانب هواپیمایی تركیش در تمام پروازهای خط پروازی، اعطای مجوز برای تبدیل كاربری خانه های قدیمی استان به واحدهای بوم گردی و هتل های سنتی، آماده سازی مبلمان و المان های شهری برای تبدیل تبریز به شهر جهانی و به روز رسانی و استانداردسازی هتل های شهر همچون این اقدامات است.
وی افزود: هم زمان با این مراسم كه افتتاح رسمی تبریز2018 به حساب می آید، بسته های تخفیفی شامل تخفیف های ویژه هتل ها و خرید فرش و سوغات، بازدید مجانی از موزه ها و اماكن تاریخی، راه اندازی سریال های اقوام در خیابان های شهر تبریز و نمایش صنایع دستی استان ها اجرا می گردد.
مونسان اقدامات حوزه بین الملل در تبریز را از دیگر برنامه های برجسته سازی تبریز 2018 بیان كرد و اظهار داشت: برگزاری نشست جاده ابریشم و همایش معماری در مهرماه امسال در دستور كار قرار دارد.
وی با اشاره به اینكه هم اكنون آذربایجان شرقی دارای 67 هتل و هتل آپارتمان و 73 میهمان پذیر با مجموع هشت هزار و 400 تخت است، اضافه كرد: با عنایت به تعداد هتل های در حال ساخت در این استان و تعداد موافقت های اصولی صادرشده، پیش بینی می گردد تا آخر دولت دوازدهم تعداد تخت های این استان به 13هزار و صد تخت برسد.
معاون رئیس جمهوری اظهار داشت: رشد 40 درصدی اقامت گردشگران داخلی و 17 درصدی اقامت گردشگران خارجی در این استان به ثبت رسید.
وی از آغاز فعالیت های دیرینه شناسی و مرمت ربع رشیدی تبریز، مرمت بیش از 40 بنا كه 20 بنای آن شروع شده است، اطلاع داد و ادامه داد: موزه های مختلفی در سال 2018 در تبریز به بهره برداری می رسد كه یكی از این آنها یعنی 'موزه صدا' روز گذشته راه اندازی شد و موزه های مشاغل، قرآن و كتابت و هنر هم بزودی به بهره برداری می رد.
رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از گردشگری بعنوان صنعتی پویا و دارای اهمیت روزافزون یاد كرد كه كشورهای مختلف جهان بخصوص كشورهای در حال توسعه برای كاهش نرخ بیكاری، بهبود توزیع درآمد، تعامل سازنده و مؤثر با جهان و استفاده از منابع سرشار اقتصادی، اجتماعی به دنبال گسترش آن هستند.
مونسان با اشاره به اینكه نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به گردشگری باعث تغییراتی ساختاری مثبتی در این عرصه شده است، اضافه كرد: در این صنعت، نسبت به پنج سال قبل اتفاقات چشمگیری رخ داده است و فقط 125 هتل چهار و پنج ستاره در كشور وجود داشت كه اكنون این رقم به 158 هتل رسیده است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، مراسم افتتاح رسمی رویداد بین المللی ' تبریز2018' امروز همزمان با سفر رییس جمهوری به تبریز در مركز همایش های بین المللی این شهر برگزار گردید.
سازمان كنفرانس اسلامی معروف به سازمان همكاری اسلامی طرحی را از سال 2015 با نام معرفی شهر نمونه گردشگری كشورهای اسلامی كلید زد كه در آن هر سال شهری از كشورهای اسلامی بعنوان 'شهر نمونه گردشگری جهان اسلام ' معرفی می گردد.
در نخستین معرفی، شهر قدس فلسطین در سال 2015 و در دومین معرفی شهر قونیه تركیه در سال 2016 بعنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام معرفی گشتند. برای سال 2017 هم شهر مدینه عربستان به این عنوان انتخاب و در نهایت شهر تبریز بعنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 انتخاب گردید.
این انتخاب در اجلاس كارشناسان ارشد نهمین كنفرانس وزیران گردشگری كشورهای عضو سازمان همكاری اسلامی در شهر نیامی پایتخت جمهوری نیجر انجام شد.
پیش از این انتخاب دو شهر تبریز و یزد از ایران با عنایت به معیارهای انتخاب بعنوان نامزد معرفی شده بودند كه تبریز توانست این عنوان را نصیب خود كند.
3038/6183


1397/02/05
19:20:11
5.0 / 5
5108
تگهای خبر: بنا , پرواز , صنایع دستی , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری