سفرهای نوروزی 97 حدود 12 درصد افزایش یافت

سفرهای نوروزی 97 حدود 12 درصد افزایش یافت آثارنیوز: سمنان - رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: بر مبنای آمار دستگاه های تردد شمار، سفرهای نوروزی 97 در مقایسه با سال قبل حدود 12 درصد افزایش یافته است.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا، سردار تقی مهری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سمنان اضافه كرد: میانگین سرعت سفرهای نوروزی 97 در جاده های كشور یك كیلومتر بر ساعت افزایش یافته كه از 80 به 81 كیلومتر بر ساعت رسیده است.
وی مناسب شدن شرایط جوی و خشك بودن سطح جاده ها را از عوامل افزایش میانگین سرعت خودروها ذكر و تصریح كرد: در سال قبل در همین روزها شاهد برف و باران در مسیرها بودیم ولی امسال شرایط جاده ها بهتر بود.
وی خاطرنشان كرد: نسبت به سال قبل در شش روز نوروز 97 جان باختگان سوانح رانندگی بین چهار تا پنج درصد كاهش یافته است كه نشان از رعایت بهتر قوانین از جانب مردم است.
رئیس پلیس راهور ناجا، سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی را از عوامل اصلی تصادفات رانندگی در كشور برشمرد و اظهار داشت: بیش از20 درصد تصادفات ناشی از سرعت غیرمجاز در جاده هاست و خطرات سرعت غیرمجاز به نسبت سایر عوامل بیشتر است.
مهری با اشاره به سبقت غیرمجاز و انحراف به چپ از دیگر عوامل حادثه ساز در جاده هاست، بیان كرد: حدود 85 درصد جاده های كشور دوطرفه است یعنی جداكننده ندارد و بین 10 تا 15 درصد جاده های كشور جداكننده دارد و این تخلفات بیشتر در جاده های دوطرفه رخ می دهد.
وی با اشاره به این كه میانگین تخلفات بی توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی، در زمان اجرای طرح نوروزی حدود 45 درصد بود كه در 24 ساعت گذشته به 70 درصد از كل تصادفات رسیده است، بیان داشت: در جاده های استان سمنان خستگی و خواب آلودگی علت 60 تا 70 درصد تصادفات است.
وی تصریح كرد: بیش از 60 درصد تصادفات در 30 كیلومتری شهرها رخ می دهد پس رانندگان باید در نزدیكی شهرها توجه بیشتری به علایم و خط كشی ها داشته باشند تا این تصادفات كاهش یابد.
مهری خطوط قرمز پلیس در روزهای نوروز را برخورد با تخلفات حادثه ساز ذكر و افزود: برخورد با تخلفات سرعت و سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ، صحبت با تلفن همراه و انجام حركات نمایشی در جاده ها، اصلی ترین خطوط قرمز پلیس در طرح خدمات سفر نوروزی است.
رئیس پلیس راهور ناجا اضافه كرد: رانندگان وضعیت جاده ها را از نظر ترافیكی و آب و هوایی پیش از سفر در رفت و برگشت با استفاده از مركز اطلاعات و كنترل ترافیك پلیس جویا شوند.
شعار امسال پلیس در برقراری امنیت سفر 'پرهیز از خطر آرامش در سفر' است و بر مبنای اعلام نیروی انتظامی در سفرهای نوروزی امسال در هر 58 دقیقه یك نفر در تصادفات جاده ای جان خویش را از دست می دهد.
استان سمنان با داشتن بیش از پنج هزار كیلومتر جاده كه حدود 65 درصد از محور اصلی تهران- مشهد را شامل می شود، در تعطیلات نوروزی 96 تعداد 51 ایستگاه پلیس ثابت و سیار برای ارائه خدمات نوروزی در حوزه های امنیت و ترافیك دارد.
سفرهای نوروزی هموطنان از ابتدای طرح خدمات سفر تاكنون، در جاده های استان سمنان با ثبت تعداد پنج میلیون و 673 هزار دستگاه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد رشد داشته است.
/6026/6103


1397/01/07
13:33:20
5.0 / 5
4682
تگهای خبر: خدمات , سفر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری