معلولان ورامین جاده روستای هدف گردشگری خاوه را پاكسازی كردند

معلولان ورامین جاده روستای هدف گردشگری خاوه را پاكسازی كردند آثارنیوز: تهران – رئیس دفتر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ورامین از پاكسازی جاده معروف درختی روستای هدف گردشگری خاوه توسط معلولان این شهرستان اطلاع داد.


فاطمه خانی قلعه روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: طرح پاكسازی معابر روستای هدف گردشگری خاوه از توابع بخش جوادآباد ورامین با حضور فرماندار، مسئول امور بانوان و جمعی از دوستداران محیط زیست و معلولان شهرستان ورامین با هدف آماده سازی این روستای تاریخی برای پذیرایی از مسافران نوروزی انجام شد.
وی اضافه كرد: در این طرح بیش از 40 نفر از معلولان شهرستان با همراهی خانواده در جاده معروف درختی روستای خاوه حضور پیدا كرده و جوی ها و معابر اصلی این روستا را از زباله و پلاستیك پاكسازی كردند.
خانی اظهار نمود: روستای خاوه، یكی از مناطق گردشگری شهرستان ورامین است كه با داشتن آثاری همچون امامزاده علی، بی بی زبیده، نقاره خانه، دو حمام قدیمی، آب انبار، قلعه و تپه باستانی، آسیاب آبی، حسینیه احمدی ها، خانه احمدی ها، خیابان درختی و مدرسه تاریخی همواره مورد توجه گردشگران نوروزی قرار می گیرد.
وی خاطرنشان كرد: تلاش می گردد تا با همكاری دهیاران، دوستداران محیط زیست و فعالان اجتماعی عملیات پاكسازی سایر مناطق روستایی هم طی روزهای پایانی سال صورت گیرد تا گردشگران نوروزی بتوانند از محیط بكر و طبیعت منحصر به فرد این مناطق استفاده لازم را ببرند.
رئیس دفتر میراث فرهنگی ورامین اظهار داشت: شهرستان ورامین بیش از 400 اثر و محوطه تاریخی دارد كه از این تعداد 80 اثر در لیست آثار ملی به ثبت رسیده كه اغلب این آثار در مناطق روستایی واقع شده است.
شهرستان ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 كیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348


1396/12/19
17:13:06
5.0 / 5
4664
تگهای خبر: تاریخ , روستا , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری