رالی خانوادگی حرم تا حرم شروع شد

رالی خانوادگی حرم تا حرم شروع شد آثارنیوز: مراسم افتتاحیه رالی خانوادگی مشهد تا كربلا صبح امروز جمعه ۴ اسفند ۹۶ در مشهد برگزار گردید.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رامین افشاری مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیل رانی در این مراسم اظهار داشت: كانون جهانگردی از سال ۱۳۱۴ تأسیس شده و هم اكنون مسئول و برگزار كننده رالی های خانوادگی استان است.
او اضافه كرد: به لحاظ مسیر پرتردد و وسعت شهرها و بین المللی برگزار شدن، رالی جذابی است.
مدیرعامل كانون جهانگردی و اتومبیل رانی خاطرنشان كرد: این رالی از نظر انتخاب مبدأ و مقصد مسیر یك رالی بی نظیر است و حدود چهار ماه هماهنگی برای برگزاری این رالی انجام شد و میراث و استانداری های شش استان در این راستا همكاری خوبی داشتند.
او اضافه كرد: رالی بزرگ حرم تا حرم كه از مشهد تا كربلا رقم می خورد یكی از پرترددترین كریدورهای كشور است و برای زیارت از عتبات به مرقد امام رضا(ع) سفرها از این مسیر صورت می گیرد.
افشاری بیان كرد: مبدأ و مقصد كریدور دو شهر مقدس مشهد و كربلاست كه به علت تردد زیاد در این محور، ایمنی بسیار برایمان مهم است.
او اضافه كرد: ۲۹۱۷ كیلومتر طول مسیر رالی است كه از استان های خراسان رضوی، سمنان، قم، مركزی، لرستان، ایلام عبور می كنند و در نهایت به كربلا می رسند.
مدیرعامل كانون جهان گردی و اتومبیل رانی تصریح كرد: «اختتامیه رالی حرم تا حرم در پنجمین روز سفر و در كربلا برگزار می گردد. این رالی ۴ الی۷ اسفند ۹۶ برگزار می گردد و شركت كنندگان دو روز در كربلا حضور خواهند داشت.
شركت كنندگان رالی حرم تا حرم سفیران ایران خواهند بود
محمدرحیم نوروزیان معاون استاندار و فرماندار مشهد در این مراسم اظهار داشت: این اتفاق برای نخستین بار در كشور رقم می خورد و كار بسیار ارزشمندی است چون كه در زمینه شادی و نشاط خلأ داریم و این رالی نشاط و شادابی سالمی را به مردم و خانوادها القا می كند.
او اضافه كرد: این رالی علاوه بر یك ورزش سالم، نشاط و شادابی و هیجان به همراه دارد ضمن اینكه یك سفر معنوی هم بشمار می رود.
فرماندار مشهد اظهار داشت: امیدواریم در مسیر این رالی، امام رضا(ع) حافظ شما باشد و در این رالی، مسیر و نحوه عملكرد مهم است نه سرعت ازاین رو به دنبال رقابت ور سرعت نباشید.
او خاطرنشان كرد: در سال ۵۹ كه رژیم بعثی عراق به ایران حمله كرد آرزویمان این بود كه پایمان به مهران برسد و آنجا را آزاد نماییم و امروز در این مسیر رالی اتومبیل رانی برگزار می گردد.
نوروزیان تصریح كرد: رالی حرم تا حرم پیام ملت ایران را كه، صلح و دوستی و معرفت است به مردم عراق خواهد رساند و توجه مردم عراق به این رالی معطوف خواهد شد و شركت كنندگان این رالی سفیران خوبی برای ایران خواهد بود.
حضور ۶۱ خودرو در رالی خانوادگی حرم تا حرم
ابوالفضل مكرمی فر مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی هم در مراسم آغاز رالی حرم تا حرم (مشهد تا كربلا) اظهار داشت: «طرح حرم تا حرم از مشهد آغاز و در شش شهر مسیر خویش را ادامه می دهد و در نهایت در كربلا تمام می شود.»
او اضافه كرد: رالی حرم تا حرم نخستین رالی ای است كه از سال ۵۵ تا به امروز به صورت بین المللی در این مسیر اتفاق می افتد.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی خاطرنشان كرد: شركت كنندگان رالی حرم تا حرم در طول مسیر از جاذبه های فرهنگی و تاریخی و طبیعی بازدید می كنند.
او بیان كرد: هزینه اقامت، ویزا و هزینه های طول سفر شركت كنندگان رالی ازسوی كانون اتومبیل رانی وجهان گردی پرداخت می گردد.
مكرمی فر عنوان كرد: از خراسان رضوی ۱۸ خودرو شركت كرده اند و در مجموع ۶۱ خودرو در این رالی حضور دارند.
او تصریح كرد: این حركت آزمایشی است كه پیش از نوروز برای ترددهای جاده ای صورت می گیرد چون كه این مسیر پرترددترین مسیر جاده ای كشور به شمار می آید.
مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی اظهار داشت: امروز پرچم مطهر امام رضا(ع) ازسوی خادمان رضوی در جوار بارگاه منور امام هشتم به رالی حرم تا حرم اهدا می گردد تا در حرم امام حسین(ع) نصب شود.

1396/12/06
13:45:22
5.0 / 5
5629
تگهای خبر: شركت , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری