مجوز تاسیس اقامتگاه بوم گردی در روستای پروانه برخوار صادر شد

مجوز تاسیس اقامتگاه بوم گردی در روستای پروانه برخوار صادر شد آثارنیوز: اصفهان- ایرنا- رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار از صدور مجوز تاسیس اقامتگاه بوم گردی در روستای پروانه این شهرستان اطلاع داد.


نسرین غزنوی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینكه ساخت هتل در مناطق بومی كاربرد ندارد، اضافه كرد: برای آن دسته از گردشگرانی كه قصد بازدید از روستاها و مناطق بومی را دارند خانه های قدیمی بعنوان اقامتگاه مرمت و بازسازی می گردد.
وی با اشاره به اینكه اقامتگاه بوم گردی روستای پروانه ظرفیت اسكان 15 مسافر را دارد، خاطرنشان كرد: به منظور مرمت خانه قدیمی در روستای پروانه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات در نظر گرفته شده است.
غزنوی اظهار نمود: پنج متقاضی برای دریافت مجوزتاسیس موزه مردم شناسی، اقامتگاه بوم گردی ورستوران سنتی در شهرستان درمرحله اولیه اقدام كرده اند.
وی خاطرنشان كرد: اقامتگاه بوم گردی به منظور تقویت جوامع محلی و بهره گیری از ظرفیت های گردشگری مناطق محلی تولید می گردد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان برخوار تصریح كرد: اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسكان برای مسافران است كه برخلاف هتل ها كه خصوصیت یكسانی دارند، دارای خصوصیت خاص محیطی خود بوده و به شكلی اقامتگاهی بومی و محلی است كه به طور عمده در خانه های قدیمی بازسازی شده و با شیوه ایی مطلوب برای مسافران، اداره می شوند.
وی عنوان كرد: اقامتگاه بوم گردی با احیای سنت ها و آداب و رسوم مردم سبب ترویج رونق صنعت گردشگری و در نتیجه اشتغال زایی در مناطق بومی و محلی می گردد.
شهرستان برخوار دارای هفت شهر باعنوان؛ دولت آباد، حبیب آباد، دستگرد، شاپورآباد، سین، كمشچه، خورزوق و 6 روستا باعنوان محسن آباد، علی آباد، مَرغ، دُنبی، پروانه و علی آباد چی است.
هم اینك 230 اقامتگاه بومگردی استان اصفهان فعال است كه در این راستا استان اصفهان رتبه اول تاسیس اقامتگاه های بوم گردی كشور را به خود مختص كرده است.
بوم گردی یا اكوتوریسم (ecotourism)، فرصتی است برای گردشگران و طبیعت گردان تا با اقامت در مناطق بومی فارغ از زندگی روزمره و ماشینی؛ حال و هوای یك زندگی ساده، بی آلایش و دلنشین را تجربه كنند.
اقامتگاه بوم گردی نوعی از محل های اسكان برای مسافران است كه برخلاف هتل ها كه خصوصیت یكسانی دارد، دارای خصوصیت های خاص متاثر از محیط بومی است.
در این اقامتگاه ها تلاش بر این است تا مهمانان با شیوه سنتی زندگی در آن محل آشنا شوند و با استفاده از غذاهای سنتی و امكانات محلی در محیطی طبیعی اوقات خویش را سپری كنند.
هدف اصلی تولید و توسعه این نوع از اقامتگاه ها با هویت و ساختاری بومی، رسیدن به توسعه پایدار می باشد.
شهرستان برخوار به مركزیت دولت آباد با بیش از 120 هزار نفر جمعیت در 10 كیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.
ت 7131 / م ط / 7150 /
دریافت كننده: علی نعمانی - انتشار دهنده: عمادی


1396/11/05
13:35:52
5.0 / 5
5124
تگهای خبر: روستا , فرهنگ , گردشگران
این مطلب را می پسندید؟
(2)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری