رئیس سازمان میراث فرهنگی خبر داد:

سهم 17 درصدی بخش گردشگری از برنامه اشتغال دولت در سال 97

سهم 17 درصدی بخش گردشگری از برنامه اشتغال دولت در سال 97 آثارنیوز: تهران - ایرنا - رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینكه تولید شغل در حوزه گردشگری توزیع عادلانه ثروت را به همراه خواهد داشت، از سهم 17درصدی گردشگری از برنامه اشتغال دولت در سال 97 اطلاع داد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا از سازمان میراث فرهنگی، علی اصغر مونسان روز چهارشنبه درباره برنامه های اشتغال دولت برای سال 97 اظهار داشت: از مجموع یك میلیون و 34 هزار شغل پیش بینی شده در سال 97، تولید 173هزار شغل به حوزه گردشگری اختصاص دارد، یعنی نزدیك به 17 درصد از سهم اشتغال سال 97 بر دوش حوزه گردشگری می باشد.
وی اضافه كرد: بر مبنای این برنامه، برای تولید این تعداد شغل در حوزه گردشگری 149 هزار و 243 میلیارد ریال منابع اختصاص یافته كه پیش بینی شده این میزان با استفاده از 91 هزار و 96 میلیارد ریال آورده بخش خصوصی، 13 هزار و 568 میلیارد ریال تسهیلات بانكی و منابع صندوق توسعه ملی و 21 هزار و 579 میلیارد ریال وجوه اداره شده، یارانه سود تسهیلات و كمك بلاعوض تأمین شود.
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینكه تولید 173 هزار شغل فقط مربوط به حوزه گردشگری می باشد و حوزه صنایع دستی هم در طرح های اشتغال زایی خرد گنجانده شده، اظهار داشت: اكنون حدود یك میلیون نفر به صورت مستقیم در حوزه گردشگری مشغول به كار هستند و حدود دو میلیون نفر در زنجیره گردشگری كشور فعالیت می نمایند. در بخش صنایع دستی هم یك میلیون نفر به صورت مستقیم و پنج میلیون نفر به صورت غیرمستقیم از صنایع دستی ارتزاق می كنند.
مونسان با اشاره به اینكه اشتغال در حوزه گردشگری پایدار می باشد، اضافه كرد: تولید شغل در حوزه گردشگری توزیع عادلانه ثروت را به همراه خواهد داشت و علاوه بر درآمدزایی برای شهر ها و روستا ها موجبات شادی و نشاط اجتماعی را هم فراهم می كند.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان كرد: متأسفانه سازمان میراث فرهنگی جزو دو دستگاه پایین اجرایی كشور به لحاظ بودجه است. اعتبارات ما به هیچ عنوان كفاف كشوری با این میزان آثار تاریخی را نمی دهد. البته نگاه رئیس جمهوری به این سازمان، ویژه است و امیدواریم بودجه سازمان میراث فرهنگی در سال آینده افزایش پیدا كند.
وی با اشاره به اینكه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری می تواند در درآمد ارزی كشور و تولید شغل نقش جدی ایفا كند ادامه داد: امید دارم این مسئله در كشور نهادینه شود كه گردشگری اقتصاد سوم در جهان است. هر توریست معادل 30 بشكه نفت، ارز وارد كشور می كند اما هنوز حوزه گردشگری در كشور به جد دنبال نشده است. كشورهایی در همسایگی ما با تاریخ و جغرافیای محدود توانسته اند درآمد اصلی كشور خود با استفاده از حوزه گردشگری كسب كنند، اما ما با این ظرفیت های بی نظیر نتوانسته ایم آن گونه كه باید از این حوزه درآمدزایی داشته باشیم.
فراهنگ ** 1540 ** دریافت: حمید بحرینیان * انتشار: امید غیاثوند


1396/10/20
18:48:06
5.0 / 5
4805
تگهای خبر: تاریخ , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری