برای شناخت بهتر تاریخ ایران؛

گروهی از محققان دیرینه شناس آلمانی نوامبر ۲۰۱۸ به ایران می آیند

گروهی از محققان دیرینه شناس آلمانی نوامبر ۲۰۱۸ به ایران می آیند آثارنیوز: یك موسسه دیرینه شناسی در آلمان برای محققان و علاقمندان به دیرینه شناسی در این كشور، سفری سه هفته ای به ایران ترتیب داده است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، موسسه فرهنگی و دیرینه شناسی اورینت گزلشافت در آلمان برای سال ۲۰۱۸، برای محققان و علاقمندان به باستان شناسی، سفری به ایران ترتیب داده است. این سفر در تاریخ اول نوامبر ۲۰۱۸ آغاز می گردد و تا بیست و یكم نوامبر ادامه خواهد داشت.
در سایت این موسسه درباره انتخاب ایران بعنوان مقصد گردشگران این موسسه آمده است: «به جای سفرهای تحصیلی معمولی، این دفعه مقرر است، به مكان هایی برویم كه در مناطق توسعه یافته، گردشگر كمتری به خود دیده اند، در ایران از مكان های مختلفی همچون استان كرمان با یافته های منحصر به فرد از تمدن جیرفت بازدید خواهیم كرد. این سفر توسط دكتر متخصص دیوید مایر صورت خواهد گرفت. »
دكتر دیوید مایر یك دیرینه شناس است و در پانزده سال قبل در پروژه های مختلف بین المللی دیرینه شناسی در سوریه، ایران، قطر، تركیه و تركمنستان شركت كرده است. با استفاده از اقامت طولانی مدت در خارومیانه و مطالعات فلسفه باستان، ایران شناسی و مردم شناسی تاریخی، او یك كارشناس عالی در زمینه ایران است. از سال ۲۰۰۶، او سفرهایی به ایران داشته است.
بر اساس این گزارش كه توسط رایزنی فرهنگی ایران در آلمان ترجمه شده و برای انتشار در اختیار مهر قرار گرفته است، در این سفر ۲۱ روزه به ایران هم مقرر است گروه او از آثار باستانی مانند موزه ملی ایران، موزه رضا عباسی، مسجد نصیرالملك، سعدیه و حافظیه، شاه چراغ، پاسارگاد و بخشی از قلعه های تاریخی بازدید نمایند.
این گروه همینطور رای بررسی یافته های باستانشناسی به شهرهای همدان، مالایر، نهاوند، كرمانشاه، كوهدشت، خرم آباد، سرپل ذهاب، پل دختر دزفول، ایذه، شوشتر، اهواز، بهبهان، كازرون، شیراز، مرودشت، فیروزآباد، داراب، سیرجان، جیرفت و كرمان سفر خواهند كرد.
انجمن اورینت گزلشافت آلمان در ۲۴ ژانویه سال ۱۸۹۸ تأسیس شده است و هدفش پشتیبانی از تحقیقات علمی در كشورهای خاورمیانه به خصوص آماده سازی و اجرای كارهای میدانی باستانی، برنامه ریزی و انجام كار علمی در زمینه موضوعات خاص بخصوص در زمینه همكاری بین رشته ای و تهیه و انتشار نشریات علمی است.

1396/10/16
18:25:06
5.0 / 5
4674
تگهای خبر: باستانی , تاریخ , دیرینه شناسی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری