علی اصغر مونسان:

پیشانی گردشگری ایران در سال ۲۰۱۸

پیشانی گردشگری ایران در سال ۲۰۱۸ به گزارش آثارنیوز رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: باید به این باور برسیم كه تبریز ۲۰۱۸ پیشانی گردشگری ایران امسال میلادی و در واقع «ایران شهر» گردشگری اسلامی است.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مراسم استقبال از رویداد تبریز ۲۰۱۸ شب گذشته ۱۴ دی ماه در سالن همایش های پتروشیمی شهر تبریز با حضور فعالان گردشگری و اهالی تبریز برگزار گردید.
در این مراسم همینطور سركنسول كشورهای تركیه و آذربایجان، همینطور سفیر كشورهای اندونزی، بوسنی و هرزگوین و تاجیكستان حضور داشتند.
در این برنامه كه با حضور گروه های موسیقی تبریزی همراه بود، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: آذربایجان شرقی جزو ۵ استان اول كشور در میزبانی از گردشگران خارجی است. طبق آمار ۳۰۰ هزار توریست در نیمه نخست امسال به این استان سفر كرده اند. این رقم با عنایت به عدد ۲۸۲ هزار توریست در مدت مشابه سال قبل رشد ۶ درصدی را نشان داده است و این روند همچنان رو به افزایش است.
رئیس سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: این استان تابحال هزار و ۸۰۰ اثر را در لیست آثار ملی به ثبت رسانده است. قدمت ۳ هزار و ۵۰۰ ساله تبریز به تنهایی یك سرمایه پرارزش برای این شهر است.
وی ادامه داد: سازمان كنفرانس اسلامی از انتخاب یك شهر از كشورهای اسلامی بعنوان شهر نمونه گردشگری اهدافی را دنبال می كند كه ما ضمن توجه به اهداف ملی خود به اهداف بین المللی رویداد تبریز ۲۰۱۸ هم بخصوص آنچه مدنظر سازمان كنفرانس اسلامی است، باید توجه نماییم. این سازمان از سال ۲۰۱۵ با انتخاب شهرهای قدس، قونیه، مدینه و سپس تبریز در حقیقت به دنبال ترویج گردشگری اسلامی است و ما باید با استفاده از تجارب شهرهای قبلی، بر درست بودن این انتخاب صحه بگذاریم و به جهان اسلام ثابت نماییم كه در سال ۲۰۱۸ میزبان شایسته ای برای گردشگران هستیم.
وی اضافه كرد: این شهر مولفه های گردشگری اسلامی را در حد مقبول احراز كرده است اما نكته مهم این است كه این انتخاب یك فرصت طلایی برای تحقق خیلی از اهداف كلان ما در گردشگری به شمار می آید. همینطور نقش مهمی در توسعه پایدار كشورهای عضو سازمان كنفرانس اسلامی و بهبود وضع معیشتی شهروندان ایفا می كند.
مونسان ادامه داد: این رویداد سرآغازی برای توسعه روزافزون گردشگری تبریز و در عین حال گردشگری ایران اسلامی است. در طول دو سال منتهی به سال ۲۰۱۸ تلاش هایی در حد توان و امكانات برای میزبانی از این رویداد انجام شد كه یقینا با استفاده از مشاركت بخش خصوصی و همراهی مردم شاهد نتیجه گرفتن از این تلاش ها خواهیم بود. به این باور باید برسیم كه تبریز ۲۰۱۸ پیشانی گردشگری ما امسال میلادی و در واقع ایرانشهر گردشگری اسلامی است.
وی اضافه كرد: صرف انتخاب تبریز ۲۰۱۸ باعث رشد گردشگری تبریز نمی شود. ما باید تلاش نماییم از عنوان تبریز ۲۰۱۸ برای تسریع اهدافمان استفاده نماییم.
 

1396/10/15
14:31:25
5.0 / 5
5105
تگهای خبر: توریست , فرهنگ , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری