؛یك میلیارد دلار خسارت به گردشگری اندونزی

پیامدهای فعال شدن آتشفشان بالی

پیامدهای فعال شدن آتشفشان بالی آثارنیوز: با فوران آتش فشان بالی این جزیره موردعلاقه توریست ها با بحران روبه رو شد و مقامات اندونزی امیدوارند بتوانند در تعطیلات سال نو بار دیگر گردشگران را به این مكان بكشانند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از اكسپرس، با فوران كوه آتش فشان مون آگونگ نزدیك یك میلیارد دلار (۷۵۰ میلیون پوند) به جزیره بالی واقع در اندونزی خسارت وارد شد.
جوكو ویدودو رییس جمهور این كشور با بازدید از این جزیره پیش از كریسمس تصریح كرد كه این كوه آتش فشان دیگر خطری دربرندارد. آتش فشان این جزیره كه بعد از نیم قرن سكوت، ماه پیش آغاز به فوران دوباره كرد، دریایی از خاكستر و مواد مذاب سرد شده به جای گذاشت. مقامات اندونزی به فاصله ۶ مایلی این آتش فشان را منطقه ویژه اعلام نمودند و بالاترین سطح امنیتی را برای آن در نظر گرفتند.
اكنون وزیران اندونزی تاكید دارند افرادی كه برای تعطیلات سال نو قصد سفر دارند، نباید از رفتن به بالی هراسی داشته باشند.
اما بعضی از هتل داران بالی گفته اند دامنه فوران این كوه آتش فشان بیشتر از انفجار بمب در بالی در سال ۲۰۰۲ بود كه ۲۰۲ نفر كشته به جای گذاشت و بیشتر از ۲۰۰ نفر را زخمی كرد. رییس اتحادیه هتل و رستوران داران بالی هم در مقایسه با این رویداد با آن حادثه تروریستی گفت این حادثه سخت تر بود زیرا پس از آن حادثه بلافاصله امكان كلید زدن كارها وجود داشت اما حالا ما هنوز نمی دانیم كه آتش فشان كاملا تمام شده یا خیر.

وزیر گردشگری بالی تایید كرده كه فوران آتش فشان باعث حضور نیافتن حدود یك میلیون گردشگر در این مدت شده است. عارف یحیی در این زمینه اظهار داشت: با بسته شدن فرودگاه بالی آمار ورود مسافر به این جزیره به ۳ تا ۹ هزار نفر در روز رسید در حالی كه به صورت عادی این جزیره روزانه ۱۵ هزار نفر مسافر دارد و این كاهش به مفهوم از دست رفتن ۲۵۰ میلیارد روپیه برابر ۱۳. ۸ میلیون پوند در روز است.
این جزیره با دارا بودن سواحل زیبا و معابد متعدد، مهم ترین بخش توریستی برای اندونزی به حساب می آید. حدود ۴. ۵ میلیون مسافر در فاصله ژانویه تا سپتامبر ۲۰۱۷ از بالی بازدید كردند كه حدودا نصف جمعیت ۱۰. ۵ میلیون نفری است كه در این مدت وارد اندونزی شدند.
 

1396/10/10
12:24:38
2.5 / 5
5349
تگهای خبر: گردشگران , توریست , آتشفشان , اندونزی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
صاحبین:
سایت آگهی خرید و فروش رایگان صاحبین

املاک و مستغلات ماشین خودرو مهندسین و کسب کار استخدامی قطعات و لوازم یدکی استاد کاران خدمات مهندسین خواننده ها پرستاران حیوانات لوازم صفر و کارکرده

جدید ترین و پیشرفته ترین پلت فرم ایران ( صاحبین شما هستید ) منتظر کلیک شما هستیم هر چیزی که به ذهنت میرسه بیا ببین

عالی بود آرزوی موفقیت برای تک تک شما عزیزان با تشکر و قدردانی از مدیریت سایت

sahebin.com
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری