در دیدار معاون صنایع دستی با رئیس فراكسیون صنایع دستی مجلس مطرح شد

حمایت مجلس از صنایع دستی

حمایت مجلس از صنایع دستی به گزارش آثارنیوز نشست هم اندیشی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با رئیس فراكسیون صنایع دستی و فرش مجلس با هدف بررسی موضوعات این حوزه و تقویت ارتباط مجلس و معاونت صنایع دستی برگزار گردید.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایرنا در این نشست كه بامداد امروز دوشنبه در دفتر معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، درباره مهم ترین موضوعات مرتبط با حوزه صنایع دستی از جمله، تولید اشتغال با استفاده از صنایع دستی، اجرای هرچه بهتر طرح اشتغال روستایی، اعطای تسهیلات، بیمه، ساختار، مسائل گمركی، صادرات، قاچاق كالا و... گفت و گو شد.

بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به روند روبه رشد صادرات صنایع دستی اظهار داشت: «شاهد رشد سالانه صادرات صنایع دستی هستیم به این صورت كه هر سال صادرات صنایع دستی با رشد همراه بوده و هیچ گاه منفی نبوده است. »

او اضافه كرد: «خوشبختانه هم اكنون درمورد تولید صنایع دستی هیچ گونه مشكلی نداریم و تعداد بسیار زیادی از هنرمندان در اقصی نقاط كشور به تولید صنایع دستی مشغول اند و در این باره نگرانی نداریم بلكه نگرانی ما درباره فروش و صادرات صنایع دستی است كه این مهم باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. »

علی وقفچی رئیس فراكسیون صنایع دستی و فرش مجلس شورای اسلامی هم در این نشست اظهار داشت: «صنایع دستی یكی از مهم ترین مزیت های اقتصادی در كشور است كه می تواند به اشتغال زایی و درآمدزایی در كشور كمك نماید. »

او اضافه كرد: «در حوزه صنایع دستی نیازمند تقویت حضور بخش خصوصی هستیم، ضمن اینكه استفاده از ظرفیت هنرمندان برای تولید فیلم و سریال های مرتبط، ترغیب جوانان برای اشتغال در این حوزه، تبلیغات و اطلاع رسانی بیشتر و استفاده از ظرفیت رسانه ملی و... هم باید بیش از پیش در این حوزه مورد توجه قرار گیرد. »

نماینده زنجان و طارم اضافه كرد: «فضایی كه هم اكنون در مجلس وجود دارد فضای حمایتی از صنایع دستی است و هم اكنون فرصت خوبی در مجلس برای حمایت از صنایع دستی وجود دارد. »

پویا محمودیان مدیركل دفتر حمایت از صادرات صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی هم در این نشست با تشریح روند تجاری سازی صنایع دستی اظهار داشت: «یكی از موضوعاتی كه در تجاری سازی صنایع دستی دنبال می نماییم ترویج و معرفی طرح خانه ایرانی در سطح بین المللی است كه خوشبختانه خانه ایرانی در نمایشگاه میلان مورد توجه قرار گرفت و در آینده هم خانه ایرانی به سفارش فرانسوی در نمایشگاهی در پاریس به نمایش در می آید. »

او اضافه كرد: «اختصاص بخشی از وام ازدواج جوانان برای خرید صنایع دستی (یك میلیون تومان) یكی از راهكارهایی است كه به منظور افزایش فروش صادرات صنایع دستی و استفاده هرچه بیشتر از صنایع دستی در منازلف دنبال می نماییم كه طرح این مورد در حال تهیه است و در صورت اجرایی شدن شاهد فروش سالانه دو هزارمیلیارد تومان صنایع دستی در داخل كشور هستیم. »

محمودیان خاطرنشان كرد: «همچنین در نشستی كه 27 دی ماه با برج سازان مناطق ا، 2 و 3 تهران برگزار خواهیم كرد مبحث استفاده از صنایع دستی در بخش های مختلف ساختمان همچون در لابی ساختمان ها و دكوراسیون مورد بررسی قرار خواهد گرفت. »

مدیركل دفتر حمایت صادرات صنایع دستی تصریح كرد: «ایجاد مراكز دائمی فروش صنایع دستی در كشورهای مختلف هم یكی از جدی ترین موضوعاتی است كه معاونت صنایع دستی آن را دنبال می كند. »


 

1396/10/04
15:48:22
5.0 / 5
4740
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری