اجرای دو طرح گردشگری در نیر

اجرای دو طرح گردشگری در نیر به گزارش آثارنیوز سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر از اجرای دو طرح گردشگری در این شهرستان اطلاع داد.


ایرج سپیدكار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه كرد: این 2 طرح در كمیته فنی بررسی طرح های اشتغال فراگیر استان مصوب شده است.
او اظهار داشت: این طرح های گردشگری با میزان تسهیلات 110 میلیارد ریالی و با اشتغال زایی 200 نفر مصوب و به بانك توسعه تعاون برای دریافت تسهیلات از محل اعتبارات اشتغال فراگیر معرفی شده است.
او تشریح كرد: این 2 طرح شامل تولید مجموعه گردشگری نوالار در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار است كه توسط شركت تعاونی توسعه و عمران شهرستان نیر با میزان تسهیلات مصوب به مبلغ 50 میلیارد ریال و با اشتغال زایی 100 نفر اجرا می گردد.
سپید كار اضافه كرد: علاوه بر این مجموعه گردشگری در منطقه نمونه گردشگری سبلان (حدفاصل برجلو و قینرچه) توسط شركت تعاونی مروارید آزادی با میزان تسهیلات مصوب 60 میلیارد ریال و اشتغال زایی برای 100 نفر اجرا می گردد.
او تشریح كرد: با هدف بهره مندی از تسهیلات مربوط به طرح های اشتغال فراگیر 9 طرح در زمینه احداث اماكن اقامتی، اقامتگاه بوم گردی و مجموعه های گردشگری توسط متقاضیان به اداره میراث فرهنگی شهرستان عرضه شده است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر ادامه داد: از این تعداد چهار پرونده برای دریافت موافقت نامه اصولی از اداره كل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و همینطور معرفی به كمیته فنی اشتغال شهرستان تكمیل شده و مابقی در حال طی مراحل اداری و تكمیل پرونده است.
سپیدكار اضافه كرد: علاقه مندان به سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت های گردشگری شهرستان نیر می توانند جهت بهرمندی از تسهیلات اشتغال فراگیر، انجام امورات اداری مربوط به تشكیل پرونده و معرفی برای دریافت موافقت نامه اصولی به اداره شهرستان نیر رجوع كنند.
شهرستان نیر با داشتن هفت منطقه نمونه گردشگری از مجموع مناطق گردشگری استان اردبیل با آثار فراوان باستانی، تاریخی، آب های گرم و سرد و مناظر و چشم انداز های طبیعی، آب و هوای بسیار مطبوع و واقع شدن در دامنه های سر سبز سبلان شهرستان نیر در 30 كیلومتری جنوب اردبیل و در مسیر جاده ترانزیتی اردبیل، سراب واقع شده است.
نیر از سوی شمال به مشگین شهر، از جنوب به شهرستان كوثر (گیوی)، از شرق به بخش مركزی هیر اردبیل و از غرب به شهرستان سراب و میانه محدود می گردد. پل تاریخی قرمز (قرمیزی كورپی) بر روی رودخانه آغلاغان یا نیرچائی مربوط به دوره صفوی كه در بافت مركزی شهر، بقعه كورائیم در روستای كورائیم متعلق به قرن هفتم هجری در 40 كیلومتری نیر، كاروانسرای شاه عباسی یا رباط سنگی در 10 كیلومتری غرب دركنار جاده قدیم نیر، سراب، دهكده های صخره ای اباذر، گلستان با فضاهای معماری خاص در 5/9 كیلومتری جنوب نیر، غار فرهاد یا فرهاد كهلی در 17 كیلومتری غرب نیر، آیی قالاسی و آب معدنی بوشلی در پنج كیلومتری غرب نیر، سنگ افراشته های دوران باستان در 17 كیلومتری روستای میمند و شمال نیر تپه قلعه یئری در روستای دابانلو 53 كیلومتری جنوب شرقی نیر، آب معدنی حمام و قبرستان قره شیران در 10 كیلومتری جنوب نیر، دژ و پناهگاه زیرزمینی گلستان در 12 كیلومتری شمال شرق نیر، استخر و دژ بوینی یوغون در دهكده كورعباسلو، چشمه های جوشان و دیدنی بولاغلار در یك كیلومتری شمال نیر قرار دارد و این محل همراه با گیاهان بومی همچون بولاغ اوتی (آب تره) و امكانات استراحتی و تفریحی از جاهای باصفای شهرستان به حساب می آید.


 

1396/10/02
17:37:55
5.0 / 5
5206
تگهای خبر: روستا , صنایع دستی , فرهنگ , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری