برگزاری هفته فرهنگی هرمز در تهران

برگزاری هفته فرهنگی هرمز در تهران به گزارش آثارنیوز هفته فرهنگی هنر هرمز از ۱۱ تا ۱۶ آذرماه در گالری باران تهران با برنامه هایی همچون كارگاه های آموزشی و نمایشگاه صنایع دستی و لباس محلی برگزار می گردد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، مراسم افتتاحیه این هفته فرهنگی روز یازدهم آذر ماه ساعت ۱۹ برگزار می شود در روز دوازدهم هم سعید اسدی درباره طبیعت فرهنگ؛ فرآیند تبدیل عناصر طبیعی به نشانه های فرهنگی صحبت خواهد نمود.
همچنین كارگاه آموزشی مبانی بافت پیش مغ (برگ درخت خرما) توسط محمد سایبانی برگزار می شود.
در طول این مدت قصه گویی دریانوردان، اجرای موسیقی آیینی و نمایشی به كارگردانی محمد سلامتی هرمزی برپا خواهد شد. اما در روز سیزدهم آذرماه هم حسین مسافر آستانه در باره بازیگری در نمایش های آیین صحبت می كند. هادی كمالی مقدم و مینا بزرگمهر هم نشستی درباره هرمز؛ چشم انداز یك افسانه برپا می كنند.
كارگاه آشنایی با سازهای كوبه ای هرمزگان هم توسط خالو محمد قنبر، بلال محمدی و اسحاق گلزاری برپا می گردد. در روز ۱۵ آذرماه هم نشست حافظه حركتی جمعی و تئاتر در خصوص حركت با حضور مجید سرلی زاده و كارگاه آشنایی با سازهای جفتی توسط خالو صادق و خالو رضا برپا خواهد شد.
در روز ۱۶ آذر ماه هم افتتاحیه هفته فرهنگی در ساعت ۱۶. ۳۰ برپا می گردد. در این مدت نمایشگاه صنایع دستی، عكس، مد و لباس، غذاهای بومی و محلی جزیره هرمز در طول هفته هنر هرمز از ساعت ۱۱ بامداد تا ۱۱ شب در گالری مجموعه تئاتر باران برپا خواهد بود.
 

1396/09/10
20:34:20
5.0 / 5
5345
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری