نماینده ولی فقیه در حج:

ایران انتظار دارد خدمات عربستان به پیش از قطع رابطه برگردد

ایران انتظار دارد خدمات عربستان به پیش از قطع رابطه برگردد به گزارش آثارنیوز، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، انتظاراتی که ایران از عربستان هم زمان با آغاز حج دارد را بیان کرد و برگزاری دعای کمیل و همینطور پاسخ به پرونده فاجعه منا را همچون مطالبات ایران برشمرد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدعبدالفتاح نواب در گفت وگویی تلویزیونی با شبکه العالم به تأثیرات برقراری باردیگر روابط سیاسی ایران و عربستان اشاره نمود و اظهار داشت: زائرین ایرانی انتظار دارند مثل قبل بتوانند دعای کمیل را بین قبرستان بقیع و حرم پیامبر (ص) بخوانند تا برکات این حج برایشان دلچسب تر و پربارتر شود. با تحقق این اتفاق رضایتمندی زائرین بیشتر خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با تکیه بر اینکه برقراری رابطه حسنه باید برای دو کشور و جهان اسلام آورده داشته باشد، بیان نمود: انتظار داریم خدمات به زائرین خانه خدا بهتر و شایسته تر و همکاری ها در بهترین شرایط قرار گیرد و همه مواردی که پیش از قطع رابطه بوده هم برگردد.
نواب، یکی از انتظارات را تعیین تکلیف پرونده شهدای فاجعه منا برشمرد و اظهار داشت: انتظار خانواده های شهدای منا اینست که دولت عربستان پاسخ مشخصی به آنها بدهد. ما در ایران پاسخی برای آنها نداریم و مدام برابر پاسخ دولتمردان آن کشور گفته می شود کشور میزبان (عربستان) در حال انجام تحقیقات است. انتظار می رود دولت عربستان رضایت این خانواده ها را جلب نماید.
وی در ادامه تعداد زائرین اعزامی به حج پیش رو را حدود هزار نفر کمتر از تعداد زائرین سال ۹۸ اعلام نمود و در اینباره توضیح داد: تصمیم کشور میزبان (عربستان) برپایه تعداد جمعیت و به ازای هر هزار نفر یک زائر برای کشورهای اسلامی است.

درباره عمره، اربعین و سوریه
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در ادامه تعداد زائرین ثبت نام کرده برای عمره را ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر اعلام نمود و اظهار داشت: کسی که استطاعت انجام حج تمتع را دارد نمی تواند عمره جایگزین آن کند.
نواب همینطور در رابطه با برنامه های در نظر گرفته شده برای اربعین سال جاری اظهار نمود: ان شاءالله پس از پایان حج برنامه ریزی برای اربعین را انجام خواهیم داد. البته جلسات و نشست هایی در این حوزه برگزار شده و کمیته فرهنگی هم برنامه هایش برای اربعین پیش رو را تدوین کرده است که امیدواریم با برنامه ریزی صورت گرفته اربعین بهتری نسبت به سالهای گذشته از نظر فرهنگی داشته باشیم.
او در رابطه با تکلیف سفر زائرین به سوریه و ازسرگیری باردیگر آن، اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نه چندان دور این اتفاق رخ خواهد داد. تابحال هم مانعی از جانب دولت سوریه نداشتیم، اما نیاز بود مقدمات فراهم گردد که در حال انجام است.
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان نمود: با تعامل و همکاری زائرین ایرانی که در دنیا نمونه هستند، امیدواریم که سال جاری حجی آرام و بهتر از سالهای گذشته داشته باشیم.




منبع:

1402/03/05
13:52:19
5.0 / 5
314
تگهای خبر: خدمات , سفر , فرهنگ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری