در نشست با وزیر میراث فرهنگی مطرح شد؛

از ضرورت حضور بوم گردی ها در نمایشگاه های خارجی تا تقویت آموزش

از ضرورت حضور بوم گردی ها در نمایشگاه های خارجی تا تقویت آموزش به گزارش آثارنیوز، رییس جامعه بوم گردی ایران اظهار داشت: حضور در نمایشگاه های خارجی یکی از درخواست های ما است و خوشبختانه در نمایشگاه روسیه نخستین قدم برای حضور بوم گردی ها برداشته شد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، نشست رئیس و اعضای جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید. در این جلسه که امروز شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ در محل سالن فجر این وزارت خانه برگزار شد و علی اصغر شالبافیان معاون گردشگری کشور هم حضور داشت، رئیس و اعضای جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی در حضور عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به بیان نظر و پیشنهادهای خود پرداختند.
یاور عبیری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: این انجمن دو هدف اصلی دارد که یکی از آنها سامان دهی بوم گردی ها است چون که در گذشته توسعه کمی بوم گردی ها مدنظر بود و هدف دوم ما هم بهره وری بهتر از بوم گردی ها است که به منظور کمک به توسعه گردشگری روستایی صورت می گیرد.
او افزود: یکی از موانعی که وجود دارد مبحث استانداردسازی است حالا بعضی از بوم گردی ها خویش را بی نیاز از تمدید مجوز می دانند چون که بعضی از واحدها بدون مجوز درحال فعالیت هستند. این در شرایطی است که تفاهمنامه ای را با صندوق کارآفرینی امید انجام شده اما تسهیلات مرتبط در اختیار بوم گردی ها قرار نگرفته است.
رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران افزود: حضور در نمایشگاه های خارجی یکی دیگر از درخواست های ما است که خوشبختانه در نمایشگاه روسیه نخستین قدم برای حضور بوم گردی ها برداشته شده است. ضمن اینکه از وزارت خانه تقاضا داریم تا در مبحث آموزش به ما کمک کنند و در اینباره از ما حمایت کنند.
بوم گردی ها پیشانی گردشگری وزارت میراث فرهنگی هستند
صادق کاظمیان نایب رییس انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی، هم در این جلسه با اشاره به اینکه بوم گردی ها می توانند بعنوان پیشانی وزارت خانه عمل کند به نیاز ظرفیت سنجی اقامتگاه های بوم گردی، تفویض اختیار، توجه به بوم گردی ها در تعریف مسیرهای گردشگری و بهداشت اشاره نمود.
برگزاری همایش ملی بوم گردی ها و راه اندازی نشریه علمی تخصصی بوم گردی پیشنهادهای مطرح شده از جانب سعید سجادی رئیس انجمن بوم گردی کردستان عنوان شد.
باقری رئیس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی استان گلستان هم در این جلسه اظهار داشت: بوم گردی ها خانواده محور هستند و نباید با بخشنامه اداره شوند.
مازیار آل داود مؤسس نخستین اقامتگاه بوم گردی کشور هم در این جلسه در سخنانی اظهار داشت: مشکلات گوناگونی سر راه بوم گردی ها وجود دارد که با عنایت به اینکه بوم گردی ها آبروی گردشگری ایران هستند، باید مشکلات این حوزه را برطرف نماییم.
او اضافه کرد: بوم گردی ها نیازمند نگاه ویژه هستند چون که بوم گردی ها یک اتفاق ویژه در گردشگری ایران بودند و الان با مشکلاتی روبه رو هستند و معیشت و شغل روستاییان از محل بوم گردی رو به کاهش است.
آل داود تصریح کرد: فشار زیادی روی بوم گردی ها است و بعضی از واحدها درحال تعطیلی هستند در حالیکه توجه به بوم گردی ها می توانست آنها را در راه پیشرفت قرار دهد.

1402/02/31
11:13:12
5.0 / 5
371
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , اقامت , حرفه ای
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری