با گسترش صنایع فرهنگی و غذا؛

جذب توریست كره جنوبی از كشورهای مسلمان

جذب توریست كره جنوبی از كشورهای مسلمان به گزارش آثارنیوز كره جنوبی بعد از آن كه توریست های چینی را از دست داد می خواهد تا شمار گردشگران مسلمان كشورش را افزایش دهد.



به گزارش آثارنیوز به نقل از فوربس، دولت كره جنوبی می خواهد تا ۱. ۲ میلیون توریست مسلمان را در سال ۲۰۱۷ به این كشور بكشاند. این رقم به مفهوم افزایش ۲۲ درصدی نسبت به حضور ۹۸۶ هزار توریست مسلمانی است كه سال پیش راهی این كشور شده بودند.
یكی از طریق های تلاش برای جذب مسلمانان به كره جنوبی تولید دوره های طولانی تخفیف در رستوران هاست. در حالی كه سرانه مصرف الكل در كره جنوبی بیش از هر كشور دیگری است، و گوشت خوك یكی از غذاهای اصلی آنها را تشكیل می دهد و این می تواند عامل مهمی برای از دست دادن گردشگران مسلمان باشد، این كشور با تولید رستوران های حلال و ارائه تخفیف های بالا می خواهد جاذبه های توریستی را برای مسلمانان افزایش دهد.
امسال از یكم سپتامبر تا ۳۱ اكتبر ۱۰۷ رستوران در سراسر این كشورتنها به ارائه غذای حلال آن هم با تخفیف برای مسلمانان پرداخته اند.
در حالی كه پیدا كردن غذای حلال می توانست تابحال یكی از سخت ترین كارها برای توریست های مسلمان باشد، مسئولان كره ای معتقدند با این كار مشكل مسلمانان در سفر به این كشور حل می گردد.
كره اكنون بیشترین تمركز خویش را بر جذب توریست های مسلمان از جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی و مالزی و هم خاورمیانه گذاشته است. این كشور در حال افزایش دفاتر گردشگری خود در آسیای میانه است و یك دفتر گردشگری در ماه جولای در آلماتی قزاقستان دایر كرد.
این تمركز برای كشوری كه تنها هشت مسجد در سراسر آن وجود دارد كمی غیرمنتظره است اما افراد دخیل در صنعت گردشگری هر چیزی را ممكن می دانند.
برمبنای آمار مسلمانان در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۴۲ میلیارد دلار برای سفر هزینه كرده اند كه البته شامل سفرهای زیارتی هم می گردد. این رقم اندكی كمتر از هزینه هایی است كه توریست های چینی در همان سال برای گردشگری هزینه كردند كه برابر ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است. هزینه آمریكایی ها برای گردشگری در همان سال ۱۴۳ میلیارد دلار بود.
تا كنون گردشگران چینی نیمی از توریست های كره جنوبی را تشكیل می دادند اما درگیری های كره شمالی و كره جنوبی در ماه مارس امسال باعث شد راه گردشگران چینی به كره جنوبی بسته شود.
مالزی كه بزرگ ترین گروه گردشگران مسلمان را دارد تنها ۲ درصد از توریست های كره را تشكیل داده است. ورودی گردشگران از خاورمیانه هم تنها ۲ درصد بوده است. در حالی كه چین با ۴۹ درصد گردشگران كره در سال پیش ۵. ۶ میلیون توریست در كره جنوبی داشت.
با همه اینها صنعت كره جنوبی نگرانی زیادی ندارد زیرا در یك دهه اخیر شمار گردشگران خارجی به این كشور بیش از دو برابر افزایش یافته است و میزان هزینه ای كه صرف می كنند سه برابر شده است. این افزایش بیش از همه برای برنامه های تلویزیونی، سینما و دیگر عوامل فرهنگی كره است كه موفق به جذب جوانان جهان شده است.
كره جنوبی موفق شده تا به جز چین و ژاپن بیشترین توجه را از جوانان آسیای جنوب شرقی در زمینه فرهنگی بگیرد. این منطقه با دارا بودن جمعیت جوان بیش از همه به صنعت سرگرمی سازی كره جنوبی علاقه نشان داده است.
 

1396/07/28
22:13:39
5.0 / 5
4622
تگهای خبر: توریست , گردشگران , گردشگری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری