معاون گردشگری:

صدور ویزای مصر برای ایرانیها هنوز ساز و کار مشخصی ندارد

صدور ویزای مصر برای ایرانیها هنوز ساز و کار مشخصی ندارد به گزارش آثارنیوز، معاون گردشگری کشور بدنبال اعلام وزارت گردشگری دولت مصر درباره ی صدور ویزا برای گردشگران ایرانی، اظهار داشت: ساز و کار این اقدام از طرف وزارت امور خارجه تا حالا مشخص و اعلام نشده است.


علی اصغر شالبافیان به ایسنا اظهار داشت: ویزای ایران سال هاست برای اتباع مصری لغو شده است. بتازگی نیز وزارت گردشگری مصر خبر صدور ویزا برای گردشگران ایرانی را اعلام نموده است، اما هنوز از طرف وزارت امور خارجه کشورمان به معاونت گردشگری اعلام مکتوبی صورت نگرفته است.
معاون گردشگری اظهار داشت: نخست باید ساز و کار این اقدام، مکانیسم و چگونگی صدور ویزای مصر برای گردشگران ایرانی از طرف دولت آن کشور به اطلاع مقام رسمی کشورمان برسد که هنوز به ما اعلام نشده است و بنظر می رسد فعلا و در این مرحله، یک اعلام عمومی انجام شده باشد که البته نشان میدهد دولت مصر مصمم به گسترش روابط توریستی با ایران است؛ اما ساز و کار صدور ویزای توریستی مصر برای گردشگران ایرانی هنوز مشخص و اعلام نشده است.
پایگاه خبری مصراوی مدتی پیش به نقل از احمد عیسی ـ وزیر گردشگری مصر ـ از صدور روادید (ویزا) مصر برای گردشگران ایرانی آگاهی داد. وزیر گردشگری مصر در یک نشست خبری اعلام نمود که کشورش به شهروندان چین، هند، رژیم صهیونیستی، ترکیه، ایران، مراکش و الجزایر ویزای گردشگری و تسهیلات دیگر می دهد. البته او تاکید کرده که شهروندان ایرانی تنها بوسیله شرکت های گردشگری می توانند وارد مصر شوند و هم اکنون تنها می توانند به «جنوب سینا» سفر کنند.
محمدحسین سلطانی فرد ـ رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر ـ بعد از اعلام این خبر در توئیتر نوشت: «گردشگران بوسیله شرکتها و تورهای جهانگردی و برمبنای برنامه ای که مورد توافق دو کشور قرار خواهد گرفت وارد مصر خواهند شد. ویزا در فرودگاه صادر می شود.»
شبه جزیره سینا که گردشگران ایرانی در صورت دریافت ویزای مصر، به جنوب آن می توانند سفر کنند


منبع:

1402/01/11
13:28:32
5.0 / 5
485
تگهای خبر: بنا , توریست , سفر , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری