بازدید ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز از آثار تاریخی دامغان

بازدید ۲۰ هزار دانشجو و دانش آموز از آثار تاریخی دامغان به گزارش آثارنیوز، سمنان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان دامغان اظهار داشت: طرح بازدید بیش از 20 هزار دانش آموز و دانشجوی بومی و غیربومی از آثار تاریخی و موزه تاریخ شهر دامغان شروع شد.


مجتبی اکبرپور ۳ آبان ماه با بیان این خبر اظهار داشت: در نخستین روز از اجرای این طرح، تعداد ۱۲۰ نفر از دختران مدارس نمونه و تیزهوشان دوره متوسطه از مجموعه امامزاده جعفر (ع)، مسجد تاریخانه، عمارت تاریخی لطفی و موزه تاریخ شهر دامغان بازدید کردند.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان افزود: دفتر نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر، ادارات میراث فرهنگی و آموزش و پرورش، دانشگاه ها و مرکز فرهنگی آموزشی سرای شهریاران دامغان در اجرای این طرح همکاری دارند.
اکبرپور با اشاره به این که حفظ و نگهداری از میراث فرهنگی، معرفی این آثار و آموزش نحوه صیانت از میراث کهن یک وظیفه ملی و همگانی است اشاره کرد: اگر امروز شاهد نوشتن یادگاری در اماکن تاریخی هستیم، دلیل آن نبود آموزش صحیح در دوران کودکی و نوجوانی است.
وی اظهار داشت: نسل جدید باید بدانند که تخریب میراث فرهنگی، لطمه به بناهای تاریخی و خرید و فروش آثار تاریخی و فرهنگی کاری ناپسند و خطا شمرده می شود.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دامغان، کودکان را صاحبان فرهنگ آینده جامعه و حافظان اصلی میراث کهن ایران دانست و اضافه کرد: یکی از مهم ترین راه های توسعه گردشگری، آشتی دادن کودکان با تاریخ و مراقبت از آثار و بناهای تاریخی بوسیله کودکان است.
وی یادآوری کرد: در شهرستان دامغان ۴۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی شناسایی شده و تا کنون ۱۳۴ اثر در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.




منبع:

1401/08/04
10:08:41
5.0 / 5
422
تگهای خبر: آثار تاریخی , آموزش , بنا , تاریخ
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری