نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی:

کاروانسرای گوئجه بئل اهر در راه ثبت جهانی شدن است

کاروانسرای گوئجه بئل اهر در راه ثبت جهانی شدن است به گزارش آثارنیوز، آذربایجان شرقی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کاروانسرای گوئجه بئل اهر در راه ثبت جهانی شدن است.


احمد محرم زاده در مراسم آغاز عملیات اجرایی بزرگ ترین پروژه گردشگری در منطقه ارسباران، اظهار داشت: تعداد ۵۶ کاروانسرا در کشور آماده ثبت جهانی یونسکو که چهار مورد از این کاروانسراها در ارتباط با آذربایجان شرقی و برای شهرستان های میانه، جلفا، مرند و کاروانسرا گوئجه بئل اهر است.
به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، وی ادامه داد: در کنار ثبت جهانی، فراخوان برای تبدیل کاروانسرا گویجه بیل اهر به مجتمع رفاهی بین راهی یا رستوران سنتی اعلام شده و به زودی شاهد اجرایی شدن این امر خواهیم بود.
محرم زاده در ادامه شهرستان اهر را خاستگاه اصلی ورنی بافی برشمرد و اظهار داشت: برگزاری هرگونه جشنواره در ارتباط با ورنی باید با مرکزیت این شهرستان و باشکوه تر از سالهای گذشته باشد.
وی هم چنین افتتاح یک هتل پنج ستاره در اهر را یکی از پروژه های مهم گردشگری شهرستان اهر و منطقه ارسباران ذکر کرد و اضافه کرد: تمامی مراحل مقدماتی همچون دریافت پروانه، مجوز سازمان میراث فرهنگی و سایر موارد مرتبط انجام شده و با درج مناقصه، پیمانکار مشخص شده و عملیات اجرایی آن با اعتبار پیشبینی شده ۱۸۰ میلیارد تومان شروع شد.
محرم زاده اظهار داشت: این هتل از مطالبات جدی مردم و یکی از نیازهای مهم شهرستان در حوزه زیرساخت های گردشگری می باشد که امیدواریم در کنار این پروژه مهم مسؤلان ذیربط استانی و شهرستانی در مورد طرح های مورد نیاز منطقه همچون ایجاد موزه مردم شناسی، باستان شناسی، خانه ورنی، ثبت جهانی بقعه شیخ شهاب الدین اهری، ثبت جهانی ورنی، توجه به مجتمع آب گرم یئل سویی و دریافت اعتبار لازم برای توسعه سایر زیر ساخت های گردشگری بخصوص پشتیبانی از بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری اقدامات اساسی انجام گیرد تا شهرستان اهر از مسیر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل گردد.
امام جمعه اهر هم در این مراسم ایجاد زیر ساخت های لازم رفاهی، فرهنگی، گردشگری و... را در جهت توسعه و پیشرفت جامعه بسیار مهم برشمرد.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده با انتقاد از نبود امکانات و زیرساخت های مناسب گردشگری و رفاهی در شهرستان اهر و منطقه ارسباران، اظهار داشت: امکانات رفاهی و گردشگری موجود در شان مردم منطقه نبوده و مسؤلان کشوری و استانی باید بیشتر از این به این شهرستان و منطقه توجه نمایند.
وی اضافه کرد: راه اندازی یک هتل پنج ستاره یک حرکت مثبت در حوزه گردشگری، توسعه و پیشرفت شهرستان اهر و منطقه ارسباران است.
وی در ادامه خواهان توسعه معدن مس انجرد در جهت توسعه و آبادانی منطقه و ایجاد اشتغال بیشتر جوانان این منطقه شد.
فرماندار اهر هم در این مراسم راه اندازی هتل پنج ستاره در منطقه ارسباران را یکی از مولفه های اصلی توسعه شهری در حوزه گردشگری عنوان نمود.
ابوالفضل غنی زاده اظهار داشت: این هتل با امکانات اقامتی، رفاهی، سالن کنفرانس و نمایشگاه دائمی در مدت سه سال راه اندازی خواهد شد.
گفتنی است، این هتل پنج ستاره وابسته به مجتمع مس انجرد در زمینی به مساحت ۳۶۸۵ مترمربع و زیربنای ۱۳ هزار و ۵۲۷ متر مربع در ۱۳ طبقه برای راه اندازی آماده است که با عنایت به کلنگ زنی آن در اردیبهشت ۱۳۹۷ به دلایلی عملیات اجرایی آن به جایی نرسیده بود.




منبع:

1401/06/29
12:04:11
5.0 / 5
455
تگهای خبر: اقامت , باستان شناسی , بنا , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری