معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی:

ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف شناسایی می شود

ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف شناسایی می شود زنجان معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اظهار داشت: باید ظرفیت گردشگری مذهبی در نقاط مختلف استان شناسایی و در این عرصه سرمایه گذاری شود.



علی اصغر شالبافیان حسین آبادی قبل از ظهر امروز (۱۵ مردادماه) در حاشیه سفر کاروان عشق به زنجان به مناسب یوم العباس، در جمع خبرنگاران، اظهار نمود: نقاط مختلف استان دارای ظرفیت برای جذب توریست بوده و در این جهت کارگروهی تشکیل شده است تا همه ظرفیت ها و امکانات شناسایی و برنامه ریزی ها در این جهت صورت گیرد.

وی با اعلان اینکه حرکت کاروان عشق به زنجان همزمان با روز دسته حسینیه اعظم زنجان نشان از این دارد که در زمینه گردشگری مذهبی می توان سرمایه گذاری بیشتری کرد، اضافه کرد: در نقاط مختلف باید این توانمندی بررسی و احصا شود و در این جهت با حوزه علمیه قم تفاهم نامه ای منعقد شده است و در این راه مصمم هستیم.

شالبافیان حسین آبادی به ضرورت جذب توریست خارجی برای مراسم حسینی نیز اشاره نمود و تصریح کرد: این ظرفیت نباید از نظر دور باشد؛ همانطور که توریستهای خارجی برای حضور در شهر تاریخی همچون اصفهان رغبت دارند، می توان از این تمایل در امتداد توسعه گردشگری مذهبی نیز بهره برد.

این مسئول با اشاره به برنامه این وزارتخانه برای توسعه گردشگری ارزان، اشاره کرد: در همین راستا، در گام نخست با همکاری بین بخشی زمین برای راه اندازی زائرسرا در ایلام به متقاضیان واگذار شده است تا زوار اربعین را پوشش دهند و در این رابطه نیز ظرفیت ها شناسایی و برمبنای آن برنامه ریزی خواهد شد.




1401/05/16
21:40:01
5.0 / 5
418
تگهای خبر: بنا , تاریخ , توریست , راه اندازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری