راهیابی 8 هنرمند ایرانی به فستیوال صنایع دستی بخارا

راهیابی 8 هنرمند ایرانی به فستیوال صنایع دستی بخارا آثارنیوز: هشت نفر از هنرمندان صنایع دستی ایرانی موفق شدند در نخستین فستیوال بین المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی که در شهر بخارا برگزار می شود، راه پیدا کنند.


به گزارش آثارنیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در سال ۲۰۲۲ سه رویداد مهم صنایع دستی در شهر بخارای ازبکستان برگزار می شود که شامل نخستین فستیوال بین المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی، جلسه هیئت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی و برنامه داوری مُهر اصالت منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی است.
ویدا توحدی، مدیرکل دفتر آموزش و ترویج، در ارتباط با این اتفاق عنوان کرد: بعد از دریافت اطلاعات مربوط به زمان، مکان و نحوه برگزاری نخستین فستیوال بین المللی طلا، جواهرات و زیورآلات سنتی (۲۱ تا ۲۵ می ۲۰۲۲ برابر با ۳۱ اردیبهشت تا ۴ خرداد ۱۴۰۱) اطلاع رسانی لازم به هنرمندان صورت گرفت و ۳۰ نفر از هنرمندان صنایع دستی ایران موفق شدند تصاویر آثار خودرا با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ازبکستان برای این فستیوال ارسال نمایند. خوشبختانه هشت نفر جهت شرکت در این رویداد و نمایش آثارشان بصورت مستقیم از جانب کشور ازبکستان انتخاب شدند، در صورتیکه از کشورهای شرکت کننده که بیش از ۵۰ کشور بودند، دو تا سه هنرمند پذیرش گرفته اند.
توحدی در ادامه اشاره کرد: تمامی هزینه های رفت و برگشت و اسکان هنرمندان اعزامی نیز بر عهده کشور میزبان است. امیدواریم در بین برگزیدگان نهایی نیز اسامی هنرمندان کشورمان پس از داوری در کشور ازبکستان بدرخشد.
مدیرکل دفتر آموزش و ترویج اضافه کرد: جلسه هیئت رئیسه منطقه آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی نیز یکی از مهم ترین نشست های این شوراست که با حضور معاونان مناطق مختلف برای سیاستگذاری و برنامه ریزی انجام می شود. باتوجه به حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این نشست، انتظار می رود صنایع دستی ایران در این منطقه نمودی بیش از پیش یابد و در امتداد معرفی صنایع دستی ایران و پروژه های مرتبط اقدامات لازم و مصوبات مورد نیاز را داشته باشیم.
توحدی بیان کرد: برنامه داوری مُهر اصالت منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی نیز یکی از موفق ترین برنامه های ارزیابی صنایع دستی در دنیا و مرجع استانداردهای روز برای تولید این هنر صنعت است و اداره کل آموزش و ترویج معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی موفق شده است طی مذاکرات و برنامه ریزی به عمل آمده، تعداد ۴۸ اثر را جهت شرکت در این برنامه انتخاب و همراه با نماینده کشور به بخارا ارسال نماید.


منبع:

1401/02/26
10:08:01
5.0 / 5
634
تگهای خبر: آموزش , استاندارد , سفارت , شركت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری