عضو شورای شهرتهران تأكید كرد

طرح ملی احیاء ظرفیت های میراث فرهنگی ری در دستور کار شهرداری و گردشگری قرار گیرد

طرح ملی احیاء ظرفیت های میراث فرهنگی ری در دستور کار شهرداری و گردشگری قرار گیرد نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بازدید از منطقه 20 اظهار داشت: شهرری خدمات بزرگی را به تهران عرضه می دهد اما در مقابل این خدمات خاص، امتیازات ویژه ای را دریافت نمی کند بر همین مبنا استحقاق یک تحول بزرگ را دارد.


به گزارش آثارنیوز به نقل از ایسنا، محمد آخوندی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، میثم مظفر رییس کمیته بودجه و نظارت مالی و احمد صادقی رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران با حضور میدانی در شهر ری از چشمه علی، آرامگاه باغچه بان، معضلات اتوبان شهید آوینی، خیابان غلامی، باغ معین و مناطق بی دفاع شهری در منطقه بازدید به عمل آوردند که میثم مظفر با اشاره به نگاه عدالت محوری و توجه به خواست و ترجیحات مردم بعنوان اصلی ترین رویکرد کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت: شهر ری هر روز میزبان فاضلاب و پساب تهران و مخزن نخاله ها و زباله های منتقل شده از سایر مناطق است.
وی اضافه کرد: شهرری خدمات بزرگی را به تهران ارائه می دهد اما خود درقبال آن خدمات خاص، امتیازات ویژه ای را دریافت نمی کند و دارای وضعیت بسیار نامطلوبی در سرانه های شهری، رفاهی، سیما و منظر شهری است و استحقاق یک تحول بزرگ را دارد.
میثم مظفر رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران اشاره کرد: بزرگترین قطب و ظرفیت مذهبی و معنوی و همین طور بزرگترین دارایی های میراث فرهنگی و تاریخی تهران در شهرری قرار دارد. باید در زمینه زیباسازی و ارتقای سیما و منظر شهری بوسیله المان ها و نمادهای الهام بخش و معنایی در شهرری با کمک سازمان زیباسازی کار ویژه ای طراحی و اجرا شود که در همه منطقه های تهران زبانزد شود.
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اعلان اینکه شهرری می تواند یکی از جاذب ترین مناطق ایرانگردی و جذب گردشگر باشد و بوسیله اقتصاد گردشگری ارمغان بزرگی را برای کشور داشته باشد و خود نیز درپی آن، متحول گردد اضافه کرد: طرح ملی احیاء و اکران ظرفیت های تاریخی، باستانی و میراث فرهنگی ری باید در دستور کار شهرداری و وزارت گردشگری قرار گیرد به شکلی که هرکس وارد محدوده شهرری شد، احساس کند وارد اصیل ترین قطعه تاریخی، هویتی و میراث فرهنگی تهران شده است.
مظفر با اشاره به وضعیت نابسامان ده ها مرکز ناب تاریخی و باستانی شهری ری اظهار داشت: هریک از این آثار تاریخی به تنهایی برای جذب هزاران گردشگر بین المللی و جذب سرمایه گذاران مدیریت شهری کفایت می کند، چنان رها شده که باورکردنی نیست.
عضو شورای شهر تهران افزود: حرم مطهر حضرت شاه عبدالعظیم حسنی (ع) روزانه و در روزهای خاصی مانند ماه محرم و صفر، برنامه ویژه مسلمیه، راهپیمایی جاماندگان کربلا در اربعین به مقصد حرم شاه عبدالعظیم، مناسب های ملی مانند ۲۲ بهمن و... میزبان میلیونها شهروند است اما حداقل های تدابیر ترافیکی، تامین پارکینگ و... در جوار حرم مطهر مشاهده نمی گردد و مدیر انقلابی در مدیریت شهری این وضعیت را برنمی تابد و باید زیرساخت های حمل و نقلی متناسب با حجم و جاذبه سفر در این محدوده باشد.
مظفر اشاره کرد: سرانه های ورزشی شهرری غیرقابل قبول است و کمترین خدمات در سرانه های ورزشی دراین منطقه وجود دارد و می بایست بوسیله مشارکت با بخش خصوصی، مجموعه های ورزشی و تفریحی بزرگی را برای شهروندان این منطقه ایجاد نمود. درب ده ها زمین چمن فوتبال به روی جوانان شهرری بسته است. جوان ها باید از فنس های سازمان ورزش بالا بروند تا به زمین چمن مسدود شده دسترسی پیدا کنند و این تمرکزگرایی سازمان ورزش شهرداری و بی کفایتی در عدم استفاده بهینه از زیرساخت های موجود غیرقابل قبول است.
میثم مظفر افزود: بوی تعفن ناشی از تجمیع فاضلاب تهران در کانال روباز محله عباس آباد، غیرقابل تحمل است و شهرداری باید بوسیله توافق با سازمان آب و فاضلاب تهران، سرپوشیده نمودن حداقل ۷۰۰ متر از محدوده این کانال که در جوار منازل مسکونی است را پیگیری نماید.
بنا براعلام روابط عمومی شورای شهر تهران، وی اشاره کرد: برای بازآفرینی شهری محله نفرآباد و نوسازی بافت فرسوده شهرری که با اهمیت ترین کانون بالقوه بحران و جدی ترین گسل زلزله تهران است باید پروژه های خاصی را تعریف کرد.



1400/09/01
16:30:12
5.0 / 5
661
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری