گزارش آثارنیوز؛

در دفاتر فروش بلیت پروازهای اربعین چه می گذرد؟

در دفاتر فروش بلیت پروازهای اربعین چه می گذرد؟ به گزارش آثارنیوز بیشتر دفاتر معرفی شده برای فروش پروازهای اربعین با حجم انبوه تقاضای زائرین و نبود بلیت مواجهند.



به گزارش آثارنیوز به نقل از مهر، روز سه شنبه سازمان هواپیمایی کشوری فهرست دفاتر فروش بلیت پروازهای اربعین را اعلام نمود که بر این اساس، ۱۳ دفتر فروش در تهران و ۲۰ دفتر در سایر شهرها تدارک دیده شده است.
با این حال با عنایت به کمبود بلیت پروازهای اربعین، بیشتر دفاتر معرفی شده با حجم انبوه متقاضیان از یک سو و نبود بلیت برای بازه های زمانی مورد نظر زائرین روبه رو هستند.
در بیشتر دفاتر، متقاضیان بعد از ساعت ها معطلی و دریافت نوبت، ابتدا می توانند روند پیش ثبت نام را برای دامنه زمانی مورد تقاضای خود انجام دهند.
سپس می بایست باز هم منتظر بمانند تا سامانه ای از جانب سازمان هواپیمایی کشوری در دسترس کاربران این دفاتر خدمات مسافرتی قرار گرفته، باز شده و امکان ثبت و خرید بلیت فراهم گردد.
تعدادی از متقاضیان خرید بلیت پروازهای اربعین به خبرنگار مهر گفتند: از آغاز بامداد که در این دفاتر نوبت گرفته اند، تا ظهر توانسته اند تنها پیش ثبت نام کنند و در صورتیکه سامانه باز شود یا پرواز فوق العاده ای در نظر گرفته شود، بلافاصله به علت بالا بودن تقاضا، پُر می شود.
همچنین برخی دفاتر معرفی شده، باآنکه بلیت پروازهای رفت و برگشت را عرضه می کنند، اما به قول مسافران، با وجود آنکه پروازهای برگشت به خاطر باز شدن مرزهای زمینی، با تقاضای کمتری مواجهند، در صورتیکه زائر بخواهد آنرا به صورت یکطرفه تهیه نماید، با نرخ هایی بسیار پایین تر از نرخ مصوب سازان هواپیمایی عرضه شده است که مجموع رفت و برگشت، مثلا حدود ۴ میلیون تومان است اما دفاتر اعلام شده آنرا با نرخ ۵ تا ۵.۵ میلیون تومان عرضه می کنند.
ضمن این که در دفاتر خدمات مسافرتی که خارج از فهرست اعلامی از جانب سازمان هواپیمایی کشوری، مبادرت به فروش بلیت پروازهای اربعین می کنند، به هیچ عنوان بلیت رفت و برگشت ۵ میلیون تومانی یافت نمی گردد.
یک متصدی یک آژانس هواپیمایی به خبرنگار مهر اظهار داشت: بلیت ۵ میلیون تومانی رفت و برگشت پروازهای اربعین به هیچ عنوان وجود ندارد و حداقل نرخ موجود برای روزهای ۳ یا ۴ مهر به نجف و برگشت برای روزهای ۶ یا ۷ مهر به تهران، ۷ میلیون تومان است.

1400/07/02
20:22:06
5.0 / 5
640
تگهای خبر: پرواز , خدمات , خرید , فروش
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری