مهر پیشنهاد می دهد؛

راه هایی برای نجات هاستل ها در دوران کرونا

راه هایی برای نجات هاستل ها در دوران کرونا آثارنیوز: هاستل ها پس از مدتی تعطیلی در خیلی از کشورها به روی گردشگران باز شده اند اما تعدادی از آنها تغییرات اساسی در پذیرش میهمان اعمال کرده اند یا کارهای دیگری را نیز در دستور کار قرار داده اند.



خبرگزاری مهر _ گروه جامعه؛هاستل ها بعنوان یکی از با اهمیت ترین اقامتگاه های ارزان که بعنوان خوابگاهی برای معاشرت در کشورهای مختلف تولید شده اند. بیشتر مشتریان یا میهمانان این خوابگاه ها افرادی هستند که با کوله پشتی سفر می کنند به دنبال یک مکان ارزان هستند یا در پی تعامل با اهالی سفر از دیگر کشورها می گردند. برمبنای آمار کنفدراسیون سفر WYSE، سالانه ۴۵ میلیون سفر با کوله پشتی انجام می شود که متوسط هزینه هر سفر در سال ۲۰۱۷ حدود ۴۰۰۰ دلار است. جنوب شرقی آسیا یکی از محبوب ترین نقاط برای چنین مسافرانی است به ویژه تایلند.
اما این هاستل ها در پی شیوع ویروس کرونا در امان نبودند و بسیاری از آنها برای مدت ها تعطیل بوده اند به ویژه هاستل های کوچک تری که دارای تخت هایی با فاصله های کم بودند. این بدان معناست که گردانندگان این خوابگاه ها درست مانند هتلداران، باید با تجدید نظر در فعالیت ها، خودرا برای جهان واکسن بعد از کووید ۱۹ آماده کنند.
پس از باز شدن هاستل ها و رعایت خیلی از مسائل بهداشتی در آنها، رسانه های خارجی فاصله گذاری اجتماعی یا محدودیت در پذیرش مسافر در این خوابگاه ها را شبیه به پوشیدن لباس برفی در سواحل میامی دانستند! چون اصل اقامت در هاستل ها داشتن روابط اجتماعی با افرادی است که تابحال با آنها معاشرتی نداشته اید یا غذا پختن های دسته جمعی و شرکت در رویدادها در کنار هم بوده است.
هاستل ها با همه گیری کرونا سازگار می شوند
این رسانه ها به مردم اعلام نموده اند که بهترین سناریو این است که مردم از اشتیاق برای تعامل انسانی و تجربیات جدید بیرون بیایند. آنها بعد از بیش از یک سال حبس شدن در خانه های خود، متوجه می شوند که دنیای بدون ماجراجویی و ملاقات با افراد جدید تغییر کرده است و به دنبال تجربیات سفرهای اجتماعی هستند چیزی که هاستل ها در آن تخصص دارند.
خوابگاه ها باید با دنیای بعد از همه گیری کرونا سازگار شوند. مدیریت این مراکز باید در مورد ایمنی میهمانان تجدید نظر کنند و در فضاها تغییراتی ایجاد کنند تا سلامتی افراد در اولویت پذیرش آنها باشد. بعنوان مثال ممکنست مسافران بخواهند که در طول روز در یک مکان مشترک بزرگ با میهمانان معاشرت کنند، اما ترجیح می دهند شب ها برای خواب به یک اتاق خصوصی بروند. یا این که در وعده های غذایی دسته جمعی و فضاهای آشپزی عمومی تجدید نظر کنند و در عوض، غذای بیرون را انتخاب کنند.
تلاش ها برای زنده ماندن خوابگاه ها متفاوت و زیاد است. یکی از این راه ها آنست که می توان گفت هاستل ها می توانند جایی برای قرنطینه مهمانانی باشند که مجبورند دو هفته اول سفر خودرا در قرنطینه بگذرانند آنها توانسته اند به سبب ارزانی هاستل ها نسبت به هتل ها این اماکن را به میهمانان خارجی اجاره بدهند.
آنها از تعداد میهمانان خود کم کرده یا تدابیری اندیشیده اند تا بتوانند به فعالیت شأن ادامه دهند. تعدادی از هاستل ها در رم اعلام نموده اند که بیش از سه نفر نمی توانند همزمان در آشپزخانه یا فضاهای بسته هاستل حضور داشته باشند.
هاستل ها در طول این مدت کارهای دیگری نیز انجام دادند بعنوان مثال مبادرت به برگزاری کلاس بوسیله رسانه های اجتماعی کردند بعد از بازگشایی نیز با میهمانان خود ارتباط گرفتند و اعلام نمودند که با چه شرایطی مبادرت به بازگشایی کرده اند این اقدام در حقیقت تعاملی با مخاطبان و مسافران همیشگی خود بوده است.
هاستل هایی که به خوابگاه دانشجویی تبدیل شدند
روماس پولانسکی، دانشجوی ۲۳ ساله دانشگاه اسلواکی که در هلند مشغول به تحصیل بوده همچون افرادی است که به زندگی در خوابگاه باز می گردند. او گفته که ترم گذشته سخت ترین دوران زندگی اش بود. وی در خوابگاه خود به سر می برد و روز و شب درس می خواند. بعد از اتمام امتحانات، وی پیش از سفر به آمستردام برای تعطیلات به آلمان سفر کرد تا با یکی از دوستانش دیدار کند. او قبلاً همیشه در خوابگاه ها اقامت داشته و گفته؛ بطور معمول، اگر به اتاقی بروم که ۱۲ یا ۱۴ نفر آنجا هستند، برایم خوب بود اما به سبب شیوع ویروس، او می خواست یک گزینه امن تر پیدا کند.
تعدادی از این هاستل ها به دنبال اقامت های طولانی مدت هستند و از مسافران خود می خواهند که اگر برای کار یا تحصیل به این مراکز مراجعه می کنند به ازای مدت اقامت زیادی، تخفیف بگیرند حالا تعدادی از این هاستل ها کاربری خوابگاه محصلان و دانشجویان شده است.
او اظهار داشت: وقتی به هاستلی در نیمه شب مراجعه نموده در یکی از اتاق هایی که ۶ تخت داشته تنها یک نفر بود و خیلی از اتاق های دیگر نیز خالی بودند بنا بر این کارکنان هاستل من را به اتاقی هدایت کردند که با وجود تخت های بسیار جز من کسی دیگری نبود.
تشویق برای اقامت زیاد و ارزان تر از همیشه
ارائه کارت هدیه و یا حذف ارزش افزوده در مدت زمان طولانی برای اقامت در هاستل ها در نظر گرفته شده است. همین طور اگر مسافران زودتر از موعد مبادرت به پرداخت هزینه اقامت کنند از تخفیف های خوبی برخوردار خواهند شد.
مهمانان هاستل ها تشویق می شوند که با نصب پلت فرم یا اپلیکیشن هایی از پشت میزشان غذا سفارش دهند و همانجا پولش را پرداخت کنند یا این که منوی دیجیتالی را با بهره گیری از آن ببینند در حقیقت پروسه دیجیتالی شدن بسیار از این تعاملات در هاستل ها بالا رفته است. آنها رویدادهای خودرا مدیریت شده و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی انجام می دهند بعنوان مثال فضای باز بیشتری را در اختیار میهمانان قرار داده یا رویدادها را تکرار می کنند تا افراد کمتری در هر رویداد حضور داشته باشند اما بتوانند همگی انها از آن رویداد استفاهد کنند بعنوان مثال اگر هر روز در یک سانس فیلمی در فضای عمومی هاستل پخش می شد هم اکنون این فیلم ها در چندین سانس با حضور تعداد کمتری از افراد حاضر در هاستل پخش می شود.
کارکنان در فاصله یک و نیم متری از میهمانان قرار دارند. از پرداخت پول نقد تا حد ممکن خودداری کرده و استفاده از کارت اعتباری را در اولویت قرار می دهند. در فضاهای بسته مانند آشپزخانه های مشترک باید افراد از ماسک استفاده کنند.
پذیرش در رستوران ها هنوز با فاصله انجام می شود و ساعت کار آنها متفاوت از قبل شده است بعنوان مثال ساعت صبحانه در هاستل ها طولانی تر از قبل است تا افراد بتوانند در فاصله زمانی بیشتری به رستوران رفته و از ازدحام جلوگیری شود.
برخی از هاستل ها اعلام نموده اند که تنها اتاق های دارای دوش و سرویس بهداشتی اختصاصی را برای میهمانان خود باز می کنند. در همین اتاق ها نیز بصورت محدود افرادی که با هم نیستند پذیرش می شوند بعنوان مثال در اتاق های چهار تخته از دو نفر پذیرش می شود.
نظافت اضافه بر قبل وجود دارد و ژل های ضد عفونی کننده در همه مناطق و اتاق ها و خدمات بهداشتی وجود دارد همین طور صابون در همه اتاق ها بصورت رایگان گذاشته خواهد شد. استفاده از ماسک در اماکن عمومی الزامی نیست.
با ظرفیت کامل اتاق ها را پر نمی کنیم
مدیر یکی از هاستل های مشترک در کشور هند گفته است که خوابگاه ها همیشه در زندگی اجتماعی مسافران بسیار مهم بوده اند. اتاق های مشترک ما همیشه با در نظر گرفتن اتاق های نشیمن درخانه طراحی شده اند. بعد از بازگشایی هاستل ها در این دوران ما بیشتر از قبل به مسائل ایمنی و سلامت توجه خواهیم کرد. ضد عفونی ها را منظم تر و بیشتر کرده و پرداخت ها و رزروها بصورت دیجیتالی انجام می شود. این را هم در نظر می گیریم که مثل قبل با ظرفیت کامل پذیرش انجام نمی دهیم.
مدیرعامل یکی از کروه های هاستلی نیز گفته است که ما نظارت مستمر بر سلامت کلیه کارکنان و میهمانان خودرا داریم. بسته های ایمنی به مسافران همچون دستکش و مواد ضدعفونی کننده داده می شود و استفاده از آنها را اجبار کرده ایم. همین طور ما مسافران خودرا در هاستل بیمه درمانی کرده ایم.
مدیر یکی دیگر از این کروه های هاستلی گفته است که ما اجازه نمی دهیم افراد بصورت مشترک وارد آشپزخانه های عمومی هاستل شوند کارکنان ما همه کارهای مربوط به آنها را در آشپزخانه انجام خواهند داد. ما به میهمانان خود بیشتر مسیرهای طبیعت را پیشنهاد می نماییم تا آنها بیشتر پیاده روی کنند و مجبور نباشند از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.
برخی از این خوابگاه ها تورهایی را تعریف کرده اند تا مسافران خودرا جابه جا کنند. این اقدامی برای افزایش کارهای هاستل هاست. چون نمی توانند مسافر بیشتری بگیرند بدین سبب راههای دیگری را برای درآمد بیشتر به میهمانان خود پیشنهاد می کنند. تورهای گروهی یکی از این پیشنهادات است که به خدمات تعدادی از هاستل ها در کشورها اضافه شده است.


منبع:

1400/06/21
10:05:13
5.0 / 5
832
تگهای خبر: اقامت , ایمنی , بنا , بیمه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۳
خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری
asarnews.ir - حقوق مادی و معنوی سایت آثارنیوز محفوظ است

آثارنیوز

خبرگزاری آثار تاریخی و گردشگری